FENOMEN TELEVISIU
Mèdia31/05/2011

Pretty Woman, seductora infal·lible

Tant és quantes vegades l'hagin emès per televisió: cada cop que Julia Roberts es calça les botes altes per interpretar la prostituta més famosa del cinema els audímetres es disparen.

àlex Gutiérrez M.
i àlex Gutiérrez M.

Barcelona.Quan els guionistes de Pretty woman van decidir fer un cop de timó i agafar el drama d'una prostituta drogoaddicta -tal com figurava en el projecte inicial- i transformar-lo en un conte de fades romàntic, devien encertar-la: el film és un dels que millor funcionen en televisió i ha estat líder d'audiència al conjunt de l'Estat totes les vegades que s'ha emès, que són quinze.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La gesta es va tornar a repetir diumenge. Julia Roberts i Richard Gere van fer un 19% de share a La 1 (i 3,5 milions d'espectadors), de manera que van superar amb comoditat La que se avecina (Telecinco, 13,5%) i Doctor Mateo (Antena 3, 10,2%). A Catalunya també va dominar el prime time , llevat del primer quart d'hora del film, que va ser superat pel 30 minuts de TV3 que es dedicava al fenomen dels indignats .

Cargando
No hay anuncios

Un èxit gairebé anual

Pretty woman va trigar quatre anys a arribar a la petita pantalla, després d'haver-se estrenat l'any 1990. La primera emissió va ser tot un esdeveniment que, a nivell del conjunt de l'Estat, va aplegar 9,2 milions d'espectadors i un 55,6% de share . L'emetia La 1, en uns temps -convé recordar-ho- en què l'oferta de canals era substancialment més escassa. De fet, amb l'arribada de les televisions privades va arribar també la competència: la pel·lícula va saltar a Telecinco l'any 1997 i es va mantenir molt amunt, amb 6,2 milions d'espectadors i una quota del 43%, tot i que ja era la quarta vegada que es passava.

Cargando
No hay anuncios

Des de llavors, només hi ha hagut tres anys en què no ha faltat a la cita. I és veritat que el nombre d'espectadors marca una tendència a la baixa però és fruit de la diversificació de l'oferta: cada vegada que s'ha emès ha aconseguit ser el programa més vist. I això independentment de la cadena: Antena 3 també la va oferir, una única vegada, l'any 2006, amb èxit. Després va tornar a La 1, que l'emet cada any per primavera. TV3, en canvi, no l'ha programat mai.