Periodisme
Mèdia20/07/2022

La Pompeu Fabra s'alia amb empreses de comunicació per treballar en el futur del sector

La Càtedra UPF Futurs de la Comunicació té el suport del diari ARA, entre d'altres

BarcelonaCom serà el món de la comunicació del futur? Aquesta és una de les principals preguntes que es planteja la nova Càtedra UPF Futurs de la Comunicació, que s'ha presentat avui al campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra. La nova càtedra, impulsada pel departament i la Facultat de Comunicació de la Universitat, investigarà, amb el suport de diferents empreses del sector, quins són els escenaris amb què es trobarà el món de la comunicació en els pròxims anys.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En la nova càtedra hi estan implicades catorze empreses de comunicació, entre les quals l'ARA, que en la presentació de la iniciativa ha estat representat per la directora del diari, Esther Vera. També hi han estat presents la resta d'entitats i empreses que hi participen: Betevé, Grup Havas, Lavínia, Mediapro, Vilaweb, Filmin, Broadcaster, Clúster Audiovisual, Xarxa Audiovisual Local, Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, Eurecat, Cugat Mèdia i Layers of Reality.

Cargando
No hay anuncios

"És molt habitual en el camp de la comunicació i la cultura pensar en termes immediats, i molt difícil fer-ho a cinc o deu anys vista. Aquest és el repte, que creiem que respon a una necessitat, com ho demostra la capacitat que ha tingut aquesta càtedra de vincular com a socis fundadors les empreses i institucions més innovadores dels diversos sectors comunicatius”, ha explicat Jordi Balló, director del departament de comunicació de la UPF i de la càtedra. Per la seva banda, Oriol Amat, rector de la UPF, ha destacat que aquesta càtedra ha d'ajudar a escurçar la distància entre la universitat i el món real, que en el cas del sector de la comunicació viu canvis a gran velocitat.

Alguns dels aspectes en què farà èmfasi la càtedra són, per exemple, els models econòmics que han de sostenir els mitjans de comunicació o la incidència que les millores de connectivitat poden tenir en la producció, distribució i ús dels mitjans i serveis de comunicació.