Mèdia28/07/2017

La plataforma de televisió Sky arribarà a Espanya aquest any

La companyia britànica oferirà un servei "senzill i assequible" per internet

Ara
i Ara

BarcelonaEl mercat de la televisió de pagament a Espanya tindrà un nou competidor a partir d'aquesta tardor. El conseller delegat de Sky, Jeremy Darroch, va anunciar aquest dijous que la plataforma britànica llançarà a l'Estat un nou servei de televisió per internet "senzill i assequible" abans que s'acabi el 2017.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La seva intenció és plantejar una oferta que pugui ser atractiva per als 12 milions de llars espanyoles que encara no estan subscrites a cap plataforma de televisió de pagament. De moment, però, la companyia no ha avançat detalls dels preus amb què arribarà a Espanya, dels continguts que hi oferirà ni tampoc de la data exacta del seu desembarcament.

Cargando
No hay anuncios

"Avui només anunciem la nostra intenció. Més endavant donarem més detalls", va assenyalar Andrew Griffith, el director financer de Sky, que va deixar oberta la porta a crear continguts específics per al mercat espanyol més endavant, un cop analitzats els resultats de l'arribada a l'Estat.

Ja feia mesos que es rumorejava la possibilitat que Sky arribés a Espanya, un territori que al llarg dels últims dos anys ha vist com es multiplicaven els serveis de televisió en 'streaming': Netflix s'hi va instal·lar l'octubre del 2015, la HBO el novembre passat i Amazon poques setmanes després. Ara s'hi afegirà un nou competidor, Sky, una empresa participada en un 39,1% pel grup nord-americà Fox, propietat del magnat australià Rupert Murdoch. Està previst que durant els propers mesos Fox passi a dominar el 100% de la companyia: a finals de l'any passat, Sky va acceptar una oferta de Murdoch per comprar el 60,9% restant de la plataforma per 14.000 milions d'euros, i la intenció era tancar la transacció durant el 2017.

Cargando
No hay anuncios

Aquest dijous, Sky també va presentar els seus resultats definitius de l'exercici 2016-2017, en què va obtenir uns beneficis de 691 milions de lliures esterlines (uns 775 milions d'euros), que suposen un increment del 4,2% respecte a l'exercici anterior. El seu volum de negoci durant aquests 12 mesos (des de l'1 de juliol del 2016 fins al 30 de juny del 2017) va ser de 12.916 milions de lliures (14.495 milions d'euros), un 7,9% més que fa un any.