Pebble: quan menys és més
Ho han tornat a fer. Pebble, el fabricant californià de rellotges connectats, va presentar ahir el seu model Time (com és que cap altra empresa d’electrònica havia pensat en un nom tan evident per a un rellotge, encara més que el Watch d’Apple?) obrint una campanya de micromecenatge a Kickstarter. L’objectiu era recaptar mig milió de dòlars per començar a servir rellotges al mes de maig, amb un preu de 199 dòlars. El van assolir en només 17 minuts. I no es van aturar aquí: dues hores després d’obrir-se la campanya s’havien rebut precomandes per valor de tres milions i mig.
No és la primera vegada que Pebble fa història a Kickstarter: el seu primer model de rellotge ha estat més de dos anys el producte que ha recaptat més diners a la plataforma. De fet, que hagin repetit el sistema de llançament, ara que ja són una empresa consolidada amb més d’un milió d’unitats venudes, és mes aviat una manera de diferenciar-se dels competidors. Jo mateix tinc tendència a valorar més els productes que arriben al mercat per aquesta via.
Sobretot, l’èxit de Pebble demostra que alguns consumidors prefereixen la comoditat a les especificacions més punteres. La pantalla en blanc i negre dels seus rellotges actuals, que ni tan sols és tàctil, sembla pobra si es compara amb els colors llampants d’altres rellotges intel·ligents del mercat, però es llegeix molt millor a la llum del sol. La bateria no dura un dia, sinó una setmana. El software és molt simple: només complementa les funcions del telèfon, sense pretendre suplantar-les. El nou model Time manté aquests principis de disseny, adoptant una nova pantalla en color de baix consum que no serveix per veure fotos d’Instagram ni vídeos de YouTube però fa perfectament el fet per mirar l’hora i rebre les alertes del mòbil. Si més no, així ho espero, perquè no he pogut resistir-me a encomanar un Time per substituir el Pebble Steel que porto al canell.