La nova TDT, a l’últim minut

La nova TDT, a l’últim minut
i àlex Gutiérrez
28/04/2016
4 min

BarcelonaAvui a la mitjanit acaba el termini perquè els guanyadors de canals de TDT -en el concurs convocat pel ministeri d’Indústria l’any passat- comencin les emissions. I n’hi ha que s’esperaran fins a l’últim minut. Literalment: el canal Ten del grup Secuoya començarà a les 23.59 h. Un altre dels nous operadors, DKiss, també ha tingut dificultats per enllestir la seva graella en el temps previst i, així, començarà a emetre avui, però s’esperarà al 19 de maig per oferir la seva programació regular. El tercer dels operadors que tenia pendent posar-se en marxa és la televisió del Reial Madrid, el primer club amb un canal en obert d’abast estatal. Aquestes són les característiques dels nous canals.

DKiss

Un canal femení que abunda en els clixés de gènere

DKiss, de l’empresari Blas Herrero, va ser una de les sorpreses del concurs convocat pel ja exministre José Manuel Soria. Finalment, el grup ha decidit que la seva primera televisió estarà orientada al públic femení. Com que ha de lluitar contra dos canals que ja apunten al mateix target d’audiència -Nova d’Atresmedia i Divinity de Mediaset- ha buscat una especialització encara més gran i per això se centrarà en programes de realitat.

En el dossier de presentació del canal es traça el retrat robot de l’audiència que persegueixen i que segueix fil per randa el manual bàsic de la mercadotècnia adreçada al públic femení: “El canal busca sorprendre una dona actual, autònoma, amb confiança en ella mateixa, independent i, sobretot, una dona inquieta i curiosa, que té sempre la motivació de conèixer noves realitats i expandir el seu món”. Els programes que s’emetran, però, no ajuden precisament a oferir una imatge de la dona allunyada del clixé més frívol. És el cas de ¡Sí, quiero ese vestido!, un espai en el qual diverses dones visiten botigues de núvia a la recerca del drap perfecte, acompanyades dels familiars, les dames d’honors i d’un director de moda que les assessora. Un altre dels programes es titula 90 días para casarte: dos homes i dues dones viatgen als Estats Units i tenen només un visat de 90 dies per lliurar-se en matrimoni, sota pena d’expulsió del país en cas contrari. Però no tot són programes de casar-se en aquest canal femení: també hi ha lloc per a la cuina. És el cas del programa Pastelería al rescate, una mena de Pesadilla en la cocina, però en l’àmbit de les postres. El canal també emet el docu reality Crímenes en la red. Discovery és el principal proveïdor de continguts del canal, que engega sense cap programa propi.

Real Madrid TV

El primer contingut original haurà d’esperar

En el cas de Real Madrid TV, de moment no s’observa cap canvi respecte a la graella existent. Per al primer dia hi ha programats espais com Los goles de Cristiano Ronaldo, En el corazón de la décima, En el corazón de la novena i un partit dels alevins del club contra els de l’Atlètic Madrileny. Mediapro és qui elabora els continguts del canal i està preparant un espai pensat ja en clau de televisió generalista. En concret, treballa en un programa de zàping esportiu inspirat en el Sé lo que hicisteis de La Sexta, ja que incorpora elements d’humor i tertúlia. Amb tot, aquest nou contingut no aterrarà a la graella del canal fins d’aquí unes setmanes.

Real Madrid TV no hauria de tenir cap problema per engegar com a televisió d’abast estatal: només ha de commutar el senyal ja existent.

Ten

El canal de Secuoya engega enmig de maregassa al grup

A Florentino Pérez se li gira feina, avui. No només ha de consumar la conversió de Real Madrid TV a canal estatal, sinó que és un dels 800 assistents previstos a la gala de llançament de Ten, l’oferta de la productora Secuoya, que presenta oficialment la programació en un acte a les 20.30 h i la posa en marxa quan falti un minut per a la mitjanit (tot i que des de les 22.00 hores ja hi haurà emissions en proves).

El nou canal es caracteritza per jugar-s’ho tot als programes de realitat: no hi haurà ni sèries, ni pel·lícules, ni informatius -més enllà de butlletins horaris- ni tertúlies. El prime time serà dels més europeus, ja que l’avança a dos quarts de nou del vespre. Entre les cares conegudes que han fitxat per la cadena hi ha Martina Klein, Carlos Jean, Josef Ajram i Sulaika Fernández. L’actriu i cantant Najwa Nimri serà la veu oficial de Ten.

Això sí, l’estrena arriba en un moment de turbulències en el si de l’empresa. El banc privat N+1, que és accionista majoritari amb el 55% dels títols, ha posat a la venda la seva participació a la companyia, just la setmana en què estrena el seu projecte més ambiciós. Segons informava El Confidencial Digital, l’entitat financera ja ha mantingut contactes amb possibles compradors.

stats