Mèdia19/03/2016

El nou canal Ten s’oblida de ser generalista

Secuoya vol arribar al 2% de ‘share’ amb una oferta centrada en la telerealitat que arrencarà el 28 d’abril

Albert Castellví Roca
i Albert Castellví Roca

BarcelonaNo competirem amb les grans cadenes. Ni podem ni volem, i a més són els nostres clients”. Raúl Berdonés, el president de Secuoya, presentava aquesta setmana Ten, el nou canal de TDT d’aquest grup audiovisual, deixant clar aquest punt de partida i fixant-se un objectiu discret: arribar al 2% de quota de pantalla a Espanya d’aquí cinc anys. Des que el consell de ministres li va adjudicar a l’octubre una de les sis noves llicències de televisió en obert, el grup Secuoya havia anunciat que el seu futur canal seria “generalista i familiar”, però a l’hora de la veritat s’ha quedat només amb la segona meitat d’aquesta definició: dilluns, en l’acte en què va detallar com seria l’oferta de la nova cadena, Berdonés no s’hi va referir en cap moment com a “generalista”.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La cadena, doncs, renuncia d’entrada a competir amb Antena 3, Telecinco i La 1, però també amb Cuatro i La Sexta: si compleix l’objectiu d’audiència que s’ha fixat, els seus rivals directes seran canals com Discovery Max (que se situa a l’entorn del 2% de share ), Divinity (2,3%) o Mega (que amb vuit mesos de vida ja ha arribat a l’1,9%). I de fet, la seva programació també s’assemblarà més a la d’aquests canals temàtics que a la dels generalistes.

Cargando
No hay anuncios

La graella de Ten s’omplirà de continguts enllaunats, d’entreteniment -sobretot realities: no se’n faran versions pròpies, sinó que s’emetran les que ja s’hagin vist als seus territoris d’origen. “És una oferta amb continguts propis de la televisió de pagament, però en obert i per a tots els públics”, defensa Secuoya. Per contra, el canal prescindirà totalment dels esports i de la ficció, i reduirà els informatius a sis càpsules de cinc minuts al dia repartides al llarg de la jornada, sense presentador i centrades en àrees com societat, medi ambient, qualitat de vida, salut i cultura. No hi haurà, en canvi, notícies ni opinions sobre política, entre altres coses perquè Ten es defineix com un canal “sense línia editorial”.

L’aposta principal de la cadena serà La gran aventura, un contenidor de formats basats en competicions a gran escala que tenen lloc arreu del món. Aquest programa ocuparà el prime time, ja que anirà de 20.30 a 22.30. A aquesta hora arrencarà el late night, que s’omplirà amb El peor conductor, un programa en què persones maldestres al volant intentaran millorar les seves habilitats. El migdia i la tarda els ocuparan formats com Este hotel es una ruina -una espècie de Pesadilla en la cocina però amb hotels-, Mi love actually -sobre relacions de parella- o Efecto Carbonaro, que combinarà màgia i humor. Durant el matí, s’emetrà música.

Cargando
No hay anuncios

Tot i que el grup Secuoya ha desenvolupat, a través de les seves productores, formats per a la majoria de canals generalistes espanyols, Ten no tindrà programes de producció pròpia com a mínim fins després de l’estiu, i quan els inclogui serà sempre en forma de branded content, és a dir, programes vinculats directament a una marca que pot presentar-hi els seus productes.

Segons Secuoya, el canal s’orienta al públic d’entre 13 i 54 anys, “amb una lleugera inclinació cap a la dona”, i durant el primer any tindrà un pressupost de 22 milions d’euros, molt per sota dels més de 900 milions de què disposen Mediaset, Atresmedia i TVE. Les emissions de Ten començaran el 28 d’abril a les 23.59, un minut abans que venci el termini que el govern espanyol va donar als nous canals perquè es posessin en marxa.

Cargando
No hay anuncios

Be Mad, el canal juvenil de Mediaset

Mediaset va trencar dijous a la nit el silenci a l’entorn del nou canal de TDT que ha de posar en marxa el mes que ve, tot i que segueix oferint-ne informació amb comptagotes. En un vídeo de només deu segons, el grup ha anunciat que el canal es dirà Be Mad i n’ha mostrat la imatge gràfica, que fa pensar que la cadena s’orientarà al públic jove i urbà, un segment que Mediaset no cobria fins ara amb cap dels seus canals.

Cargando
No hay anuncios

Tampoc no se sap gran cosa dels continguts de Real Madrid TV, que es posarà en marxa previsiblement el 2 d’abril, coincidint amb la disputa del Barça-Madrid de Lliga.