Televisió

Nicola Pedrazzoli: "No se m'escapa que som un equip modest jugant contra el Barça"

Nicola Pedrazzoli, a les immediacions de la seva oficina
4 min

BarcelonaNicola Pedrazzoli fa temps que volia tenir un canal privat de televisió d'abast català. Finalment ho ha aconseguit, després de no poques penalitats i entrebancs. Però els audímetres no són de moment gens benèvols amb la seva graella: en un sol mes s'ha passat del 0,7% de share, que ja era baix, fins al 0,3%. En aquesta entrevista l'empresari explica quins són els seus plans no només per a 8TV, sinó també per a la resta de canals del múltiplex. També per a TeveCat, l'altra marca televisiva que manté.

Les primeres dades d'audiència són molt dures. Amb quines previsions treballaven?

— L'audiència i la caiguda que tenim respecte a l'etapa anterior és exactament la que imaginàvem. La 8TV d'abans venia de tres anys de programar pel·lícules i sèries dels anys 70, així que sabíem que baixaríem en seguiment perquè la nova fórmula, a la gent de més de 65 anys, i al públic poc metropolità, no li agradaria. Ens hem quedat amb pocs d'ells perquè la majoria se n'han anat a uns altres canals. Però, a partir d'aquí, hauríem de començar a poc a poc a pujar d'audiència. Sincerament, pensàvem que cauríem encara més. I fins i tot estem contents de veure que comencem a rejovenir l'audiència, ja sobretot en la franja de 45 a 65 anys.

El canal ja està afinat?

— No, estem molt lluny del que ha de ser 8TV. Portem tres setmanes i mitja molt complicades, com sempre que hem muntat una televisió. Però aquesta especialment, perquè la recta final ha sigut a l'agost, que és un mes complicat per treballar. Però ara ja tenim una fotografia clara de què ens agrada i què no del que emetem.

Creu que el públic catalanoparlant no té problema en consumir televisió cridanera en castellà, però en canvi rebutja que es faci en català?

— Sincerament, de totes les hipòtesis, no havia pensat en aquesta. Penso que una part de la programació que hem ofert aquestes tres setmanes està equivocada, en forma i en contingut. Hem de millorar-ho o eliminar-ho. Si els polítics tenen cent dies, nosaltres diem: "Deixeu-nos també jugar i provar".

Per no ser derrotistes, comencem amb la cara: què els agrada?

— El Catalunya Opina, per exemple. Me'l sento molt meu, m'agrada molt. I el programa de Toni Albà. També el de Frank Blanco.

I la creu?

— No m'agrada el programa de sexe. L'Ares Teixidó m'encanta, però no m'agrada com s'està conduint. Preveiem canvis el 4 d'octubre, en què passarà a ser setmanal i no diari.

Un cop rebut el primer bany de realitat, ¿quin objectiu d'audiència es marquen?

— Volem aquell quasi 4% al qual va arribar Godó fa quatre anys. Però quatre anys, en el món de la televisió, són com quaranta, perquè tot canvia molt de pressa. Les estratègies que fan falta ara són noves. I no sé dir quant trigarem a arribar-hi.

Parla de rejovenir l'audiència, però els joves estan abandonant la TDT tradicional cames ajudeu-me.

— Sí, per sota de 45 anys és complicat captar audiència jove. Però en la franja 45-64 anys hi ha espai per fer coses. I això suposa rejovenir 8TV en relació amb el públic que tenia anteriorment. Hem de trobar la fórmula màgica. Ni pel·lícules ni sèries: programes en directe, gamberros, divertits. Hem de ser els nens dolents.

Amb l'ajuda de Telecinco? S'especulava que tindria un paper en el nou canal.

— Hi parlem perquè som amics i ens uneixen coses. Però no hem avançat en aquest diàleg. Que quedi clar: no és el nostre soci, no és el nostre partner.

No hi haurà col·laboracions, encara que sigui externament?

— Amb algunes persones de Mediaset sí que hi parlo, però som al principi de les negociacions. L'últim mes he estat del tot enfocat en la programació, la programació, la programació. Tenim tres canals més, al múltiplex, a més de la cadena local TeveCat.

Parlem d'aquests tres canals.

— Barça TV i Fibracat continuen amb nosaltres, però BOM Cine canviarà molt aviat i tindrà una nova temàtica. Heus aquí una exclusiva. Però encara no hem comunicat al CAC què volem fer. No estem còmodes amb el BOM que s'emet a la resta d'Espanya i volem fer una televisió diferent. Tenim quatre projectes interns per fer un nou canal temàtic. Catalunya ha de tenir un segon canal privat, però no de sèries i pel·lícules.

I TeveCat?

— Segueix el seu camí, però és cert que ha quedat òrfena del Catalunya Opina, que era el programa més significatiu. Li estem preparant programes per farcir-ne la graella i perquè faci la seva via, al marge de 8TV. Continuem sent-ne els propietaris i donant-li tot l'amor... encara que li hàgim tret programes. Però també serà un lloc per col·locar espais que no seguiran a 8TV.

TV3 té un pressupost de 300 milions d'euros. Quants diners preveu gastar el 2022?

— Nosaltres hem pressupostat 8,5 milions, per a tot l'any. Amb això he de fer miracles, esclar, i arribar al 4% no serà fàcil. Però està bé, l'ambició, perquè ens obliga a ser atrevits. Sé que hi ha hagut rialles amb la nostra campanya de "Prepara't, TV3", quan era evident que es tractava d'una provocació. I penso que amb la pròxima campanya TV3 potser sí que es posa nerviosa de debò. Però no se m'escapa que som un equip modest jugant contra el Barça. Hem d'aspirar a ser simpàtics. Donar-nos a conèixer.

stats