Premsa
Mèdia28/03/2011

L'edició digital de 'The New York Times' és de pagament des d'aquest dilluns

Caldrà pagar entre 15 i 35 euros, segons el dispositiu d'accés, per llegir més de 20 articles mensuals

Albert Castellví
i Albert Castellví

BarcelonaL'edició digital del diari nord-americà The New York Times va posar en marxa dilluns el seu nou sistema de pagament, que obligarà a contractar una subscripció als usuaris que vulguin accedir a més de 20 articles del rotatiu cada mes.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El diari ha previst tres preus diferents en funció del punt d'accés que utilitzin els lectors. Així, una subscripció de 15 dòlars mensuals permetrà navegar lliurement per la web del The New York Times des d'ordinadors tradicionals i telèfons mòbils, mentre que per 20 dòlars al més serà possible accedir-hi des d'ordinadors i tablets. En cas que es vulgui tenir llibertat per accedir-hi des de qualsevol dispositiu, la quota mensual pujarà fins als 35 dòlars. Tot i així, els subscriptors de l'edició paper també tindran accés gratuït a la web des de qualsevol dispositiu, tret d'alguns suports de llibres electrònics.

Cargando
No hay anuncios

Fins i tot abans que és comencés a aplicar aquest nou sistema d'accés a la web, ja van començar a circular per la xarxa vies per saltar-se les restriccions i poder continuar-hi accedint de forma gratuïta. A finals de la setmana passada, el diari va denunciar el compte de Twitter @freeNYTimes, que penja enllaços a continguts del diari, i va demanar als responsables de la xarxa social que el bloquegessin. Avui, però, aquest usuari continuava piulant i enllaçant notícies del rotatiu.

Per altra banda, el Laboratori de Periodisme Nieman de la Universitat de Harvard ha penjat al seu web les instruccions per saltar-se el mur de pagament, que consisteixen, asseguren, en només "quatre línies de codi".