El 'New York Times' homenatja les víctimes del covid-19 amb una llista dels seus noms a la portada
El diari volia exemplificar les pèrdues humanes per al país quan els Estats Units s'acosten a la xifra de 100.000 morts
BarcelonaUn nom darrere l'altre ocupen la portada d'avui del New York Times, una imatge esfereïdora amb la qual el diari ha volgut dimensionar les pèrdues humanes provocades pel covid-19 quan els Estats Units s'acosten a la xifra de 100.000 morts. La llista, sense cap foto, va acompanyada del titular "Les morts als Estats Units s'acosten als 100.000 casos, una pèrdua incalculable". "No són simplement noms en una llista. Ells són nosaltres", afegeix el text que encapçala la recopilació de noms i frases que defineixen cada un dels morts.
L'editora assistent del departament gràfic del diari, Simone Landon, ha explicat que volien trobar una manera per representar visualment l'impacte i la diversitat de vides perdudes. El diari, com tots els mitjans del món, porta mesos cobrint la crisi, però Landon assegura que tant entre ells com en el públic en general "existeix un cert cansament davant de tantes dades".
Per representar l'abast de les morts es va optar per fer una llista amb els noms dels morts, ja que fer-ho amb altres recursos, com ara omplir la portada de 100.000 punts o figures de palets, "en realitat no diu gaire sobre qui eren aquestes persones, de les vides que van viure, de tot el que signifiquen per al país", explica Landon. Així, el New York Times va decidir recopilar obituaris i esqueles de persones mortes per covid-19 publicades en diferents diaris grans i petits del país i van seleccionar les frases que definien les vides de les víctimes del virus.
Segons explica el New York Times, Alain Delaquérière, investigador del diari, va revisar diversos recursos online i va recopilar un miler de noms. Un equip de redactors de diferents seccions del diari, més tres estudiants de periodisme, "van llegir tots els obituaris i van seleccionar les frases que retrataven la singularitat de cada vida perduda".
Tom Bodkin, director creatiu del diari, ha explicat que el disseny de la portada, totalment tipogràfic, s'inspira en el dels diaris de mitjans del segle XIX. Bodkin explica que es tracta de la primera portada del diari en els últims 40 anys sense cap mena de foto o gràfic, només amb text.