PREMSA
Mèdia17/03/2011

The New York Times començarà a cobrar per la seva edició digital

El nou sistema de pagament es posarà en marxa el 28 de març i els preus aniran dels 5 als 35 dòlars al mes

Redacció
i Redacció

BarcelonaEl diari The New York Times començarà a cobrar per accedir als continguts de la seva edició digital a partir del 28 de març, segons ha anunciat avui la companyia. Tot i això, els seus lectors podran llegir gratuïtament fins a 20 articles al mes a la pàgina web del rotatiu. La fixació d'un sistema de pagament, que ja s'havia anunciat l'any passat sense concretar la data ni les condicions, ofereix tres opcions de subscripció: Per 15 dòlars al mes els lectors tindran accés il·limitat al contingut de NYTimes.com des d'ordinadors tradicionals i el telèfon mòbil, per 5 dòlars més des ordinadors convencionals i des iPads, i per 35 dòlars des de qualsevol dispositiu.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Aquells que ja estiguin subscrits a la versió en paper del diari tindran accés il limitat i gratuït a la seva edició digital per qualsevol mitjà, a excepció dels lectors de llibres electrònics Kindle (d'Amazon) i Nook (de Barnes & Noble). El nou sistema de pagament, que s'ha implementat avui mateix al Canadà a manera de prova, suposa un important moment de transició per als mitjans de comunicació escrits, que han vist una caiguda en els seus ingressos per publicitat en els últims anys.

Cargando
No hay anuncios

"El repte ara és posar-li un preu a la nostra feina sense construir una muralla que ens allunyi de la xarxa global, hem de assegurar-nos que atraiem a l'audiència més àmplia possible", ha reconegut en una carta el president de la companyia editora del diari, Arthur Sulzberger Jr. Aquesta "aposta perquè els lectors pagaran per les notícies que s'han acostumat a obtenir gratuïtament" és una "inversió de futur", va expressar Sulzberger, que assegura que el nou sistema de pagament és la "millor mostra d'on creiem que hi ha el futur dels continguts de qualitat ".