Netflix retira el mes de prova gratuït per a nous usuaris d'Espanya
La companyia assegura que es tracta d'una eliminació temporal
BarcelonaEls espectadors espanyols que es facin usuaris de Netflix a partir d'ara no comptaran amb el mes de prova gratuït que tradicionalment donava la plataforma als nous subscriptors. De fet, si es busca a la pàgina d'ajuda informació sobre la prova gratuïta durant un mes, la plataforma especifica que aquesta opció actualment no està disponible per a usuaris espanyols, però tampoc per als del Canadà, l'Argentina i Mèxic.
Segons l''Economista', la plataforma està provant "la disponibilitat i la duració d'una prova gratuïta per entendre millor el valor de Netflix per als consumidors". La companyia detalla que aquestes proves varien en temps de duració per regions i que és possible que no siguin permanents. Els usuaris espanyols que accedeixen al servei de Netflix han d'optar per un dels tres plans de subscripció que ofereix la plataforma: el bàsic, que costa 7,99 euros; l'estàndard, de 10,99 euros, o el 'premium', que té un cost de 13,99 euros.
La noticia de l'eliminació del mes gratuït arriba poques setmanes després que la plataforma fes proves a Espanya i Itàlia amb noves modalitats de tarifes, que tenien previst apujar entre 3 i 4 euros el cost de cadascun dels plans disponibles. Llavors Netflix va emetre una justificació bastant similar a la que ha donat ara per defensar la desaparició del mes de prova. En aquell moment van explicar que estaven provant "preus lleugerament diferents per entendre millor com valoren els usuaris Netflix". "No tothom veurà aquesta prova i és bastant probable que mai apliquem aquests preus més enllà d'aquesta prova", diuen.
Les proves que està fent Netflix coincideix en un moment de canvi en el sector: Disney acaba de fer oficial la compra de Fox i tots els seus continguts i es prepara per llançar el seu servei online, mentre que Apple previsiblement presentarà la seva plataforma de 'streaming' la setmana vinent.