Barcelona.El sector de la comunicació és un dels més perjudicats per la crisi econòmica que afecta Espanya actualment. Per això diversos professionals han decidit reinventar-se i, molt atents al context, han fundat X Fin Radio, una emissora que té els aturats com a target essencial.
La cadena, que només emet online , té com a objectiu facilitar la cerca de feina als més de sis milions d'aturats que hi ha a l'Estat. Per això des d'ahir al migdia aquesta emissora presenta -a través del portal www.xfinradio.es i de dispositius mòbils- continguts d'informació, música i entreteniment especialment pensats per a persones desocupades.
El Grup S4 Media, especialitzat en ràdios corporatives i canals de comunicació online personalitzats, ha estat l'encarregat de donar vida al projecte, que té Óscar Montero com a director. "Neix com una eina social", explica Montero. Amb ell, Mireia Faura i Javier Fuillerat seran els responsables de les sis hores de directe que s'emetran de dilluns a divendres.
Atenent a l'objectiu per al qual han nascut, la seva programació donarà consells laborals impartits per especialistes -que explicaran com preparar entrevistes de feina i currículums-, informarà sobre cursos de formació i inclourà una borsa de treball com més heterogènia i àmplia millor.
A més de les sis hores en directe, la resta de la programació es farà de manera automatitzada amb anuncis i missatges per a l'oient intercalats amb música. Insisteixen que no és una emissora convencional, que és un "concepte diferent" per al mercat actual, però tot i això no volen deixar de "sonar professionals" i confien "que l'aturat no noti cap diferència entre escoltar el dial i la ràdio per internet".
X Fin Radio destinarà el 30% de la seva facturació a finalitats socials, i el primer dilluns de cada mes sortirà al carrer per acostar-se a tothom que vulgui viure en directe com es fa aquest tipus de ràdio.