Mèdia30/06/2017

Naomi Watts abraça els seus instints més irracionals a ‘Gypsy’

L’actriu es posa en la pell d’una psicòloga que se salta els límits ètics amb els seus pacients

Aina Soley
i Aina Soley

BarcelonaCada vegada són més els actors que passen del cinema a la petita pantalla, i l’última a fer aquest salt ha sigut Naomi Watts. El 2017 ha aparegut a Twin Peaks i ara protagonitza Gypsy, que a partir d’avui ja està disponible a Netflix. En aquest thriller psicològic, que ha dirigit i produït Sam Taylor-Johnson (coneguda per haver dirigit 'Cinquanta ombres d’en Grey'), Watts encarna una psicòloga que omple la insatisfacció que sent a la vida establint relacions íntimes i poc ètiques amb els pacients que tracta.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Més enllà dels límits

Cargando
No hay anuncios

“Hi ha una força més poderosa que la voluntat: els nostres desitjos”, afirma Jean Holloway, interpretada per Watts. De fet, aquesta màxima resumeix prou bé el fil argumental de la sèrie. Holloway té una vida pràcticament perfecta: treballa a Manhattan i viu en una casa acollidora amb el seu marit Michael, advocat, i la seva filla.

Però Holloway no està satisfeta amb ella mateixa i s’implica fins a extrems malaltissos en la vida dels seus clients. Si una mare es queixa que s’està distanciant de la seva filla, ella es fa amiga de la noia, o intenta trencar la relació entre una clienta seva, que és drogoaddicta, i el seu nòvio, que és qui li subministra les drogues. Però la violació de privacitat més gran que comet és perseguir la Sidney, l’exparella d’un dels seus pacients, i, inventant-se un nom i una professió, mantenir-hi una relació adúltera.

Cargando
No hay anuncios

El personatge de Jean Holloway representa una mena d’antiheroi, un arquetip que en la ficció sol ser masculí i que Gypsy capgira per aprofundir en la dualitat humana dels instints que sobrepassen la raó.

Una acollida escèptica

Cargando
No hay anuncios

Tot i que 'Gypsy' conté moltes escenes pujades de to, ha tingut una rebuda més aviat freda entre la crítica. La majoria apunten que la trama és innecessàriament llarga i, a vegades, previsible i avorrida, tot i que totes elogien la interpretació de Watts. Aquest poc entusiasme arriba en un mal moment per a totes les parts implicades: per a Watts, ja que s’encadena amb la molt mala rebuda que ha tingut el seu últim projecte, 'The book of Henry' ; per a Taylor-Johnson, que es va posar al capdavant d’aquest projecte després d’abandonar la saga de '50 ombres'per diferències creatives; però sobretot les crítiques representen una galleda d’aigua freda per a Netflix, que durant l’últim mes ha començat a cancel·lar algunes de les seves sèries, com 'Sense8' o 'The get down'. L’última de caure ha sigut 'Girlboss', de la qual no hi haurà segona temporada per culpa de la mala acollida entre la crítica, segons ha anunciat la plataforma aquesta setmana. Caldrà veure si la presència de Watts és suficient per garantir la continuïtat d’aquest thriller amb aires eròtics.