Multen Mediaset per emetre publicitat encoberta dels productes de Belén Esteban

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència també ha sancionat el grup per continguts inapropiats en horari infantil

BarcelonaMediaset ha sigut sancionat amb dues multes –una de 373.002 euros i una altra de 301.356 euros– per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per l'emissió de publicitat encoberta i l'emissió de continguts inapropiats en horari infantil. El grup de comunicació ha admès la seva responsabilitat i ha pagat anticipadament 180.813,60 euros, amb una reducció acumulada del 40%.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La infracció per publicitat encoberta –multada amb 301.356 euros– va tenir lloc el 23 d'abril del 2021 durant l'emissió de Sálvame naranja i l'1 de maig del 2021 a Sábado deluxe. La CNMC considera que en tots dos programes es va publicitar sense indicar-ho productes de Sabores de la Esteban, l'empresa de productes alimentaris de Belén Esteban, col·laboradora de l'espai de Mediaset. Sota la seva firma, la celebrity ven productes com gaspatxos i patates fregides.

Cargando
No hay anuncios

La segona de les infraccions va tenir lloc durant l'emissió de Sálvame naranja, que s'emet entre les 17 hores i les 20 hores, horari considerat infantil i que, per tant, està sota una protecció especial. Durant el programa del 15 d'abril es van emetre continguts audiovisuals relacionats amb el conflicte entre Rocío Carrasco i el seu exmarit, Antonio David Flores, acusat de maltractaments. Sálvame naranja va tractar els problemes entre l'exparella aprofitant l'emissió a Telecinco de Rocío, contar la verdad para seguir viva, la sèrie documental en què la filla de Rocío Jurado relatava els maltractaments que va patir durant el seu matrimoni i després del divorci. La CNMC considera que les imatges que es van veure aquell dia, així com també alguns comentaris, resulten inadequats per a espectadors de menys de 12 anys.