Mèdia11/08/2015

Multa de 600.000 euros a Mediaset per emetre publicitat encoberta

La CNMC sanciona el grup per una sèrie de microespais de salut i bellesa emesos dins el programa '¡Qué tiempo tan feliz!'

Efe
i Efe

MadridLa Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha decidit sancionar el grup Mediaset amb una multa de 600.006 euros per haver emès publicitat encoberta de productes i serveis durant l'emissió del programa '¡Qué tiempo tan feliz!', que s'emet els dissabtes i diumenges a la tarda a Telecinco. Segons aquest organisme, el programa va presentar productes i serveis amb propòsit publicitari sense advertència entre el desembre del 2014 i el febrer del 2015. Al març, Competència ja havia anunciat l'obertura d'un expedient per aquest cas.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En concret, diu la CNMC, en un microespai d'uns cinc minuts de durada, "la presentadora, María Teresa Campos, entrevista Meli Camacho, una periodista i prescriptora de medicina estètica, salut i bellesa" en relació amb aquests temes, i "es presenten de manera evident els envasos de productes referits al tema concret que tracten aquell dia, acompanyats de sobreimpressions relatives a les seves funcions i virtuts". "En algunes ocasions –afegeix la Comissió– també s'indiquen els preus i les marques d'aquests productes i s'acaba enviant l'espectador al blog de la col·laboradora, vinculat directament a una distribuïdora 'online', per obtenir-ne més informació".

Cargando
No hay anuncios

Segons Competència, "aquests microespais compleixen amb les característiques bàsiques de les comunicacions comercials encobertes, com són la seva inclusió en un programa, que la presentació tingui un propòsit publicitari i que sigui susceptible d'induir el públic a error quant a la naturalesa de la inserció en tractar-se d'un missatge publicitari que no és reconegut com a tal".

Mediaset disposa ara de dos mesos per presentar un recurs contenciós administratiu davant l'Audiència Nacional.