Movistar+ es queda la Lliga

Telefónica paga 600 milions d’euros pel torneig, i Mediapro l’explotarà internacionalment

Incorporar la Lliga suposarà una empenta important per a la nova marca Movistar+, fruit de la compra de Canal+ per part de Telefónica, que va començar a funcionar dimecres mateix.
Albert Castellví Roca
11/07/2015
3 min

BarcelonaQuan només falten cinc setmanes perquè comenci la competició, la lliga espanyola de futbol ha trobat finalment una casa per a la temporada 2015-2016. Serà Movistar+, després que ahir l’empresa propietària d’aquesta nova plataforma, Telefónica, arribés a un acord amb la Lliga per emetre en exclusiva la competició de Primera i Segona Divisió i de “tota l’oferta de pagament” de la Copa del Rei durant el curs vinent. Segons va explicar l’empresa de telecomunicacions en un comunicat, l’acord implica el pagament de 600 milions d’euros a la Lliga.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

D’aquesta manera, Movistar+ (la plataforma resultant de la compra de Canal+ per part de Telefónica, que tot just va començar a funcionar sota la nova marca dimecres) podrà incorporar a la seva oferta el futbol, un contingut valuosíssim per a una plataforma de pagament, però que fins ara no en formava part. Canal+ tenia fins al curs passat els drets de la Lliga de Campions, però a partir de la temporada vinent passaran a mans de Mediapro. Poder incorporar la Lliga, doncs, suposarà una empenta important per a la nova marca, que ja tindrà una competició futbolística de primer nivell per oferir als seus abonats.

De fet, però, no es pot descartar que a l’oferta definitiva de Movistar+ hi hagi també la Champions. La competició europea s’emetrà a través de BeIN Sports, el nou canal de futbol que Mediapro ha posat en marxa per substituir el ja desaparegut Gol Televisión, però ara per ara aquesta nova cadena només emet per internet, i la productora té la intenció d’arribar a acords amb plataformes de pagament per poder-s’hi instal·lar. No seria estrany, doncs, que un acord entre Mediapro i Telefónica permetés incorporar BeIN -i, per tant, la Lliga de Campions- a l’oferta de Movistar+.

Precisament BeIN serà el principal damnificat de l’acord firmat entre Telefónica i la Lliga. El canal de Mediapro -que, a més de la Champions, té els drets d’emissió de diverses lligues europees i sud-americanes- encara confiava incorporar la competició domèstica espanyola a la seva oferta, però finalment hi haurà de renunciar. De cara als aficionats, doncs, la situació actual és que per veure la Lliga i la Copa del Rei caldrà abonar-se a Movistar+, mentre que per seguir la Champions i els campionats estrangers caldrà ser client de BeIN.

Satisfacció generalitzada

Malgrat tot, Mediapro no s’ha quedat amb les mans buides, ja que fa unes setmanes la Lliga li va adjudicar els drets d’explotació internacional del torneig per als pròxims tres anys, amb la possibilitat de prorrogar l’acord durant dues temporades més. L’acord fixava un preu mínim de 450 milions d’euros per temporada, tot i que fonts de Mediapro han explicat a l’ARA que, de moment, ja han tancat pactes amb canals estrangers per valor de 600 milions, una xifra que encara podria créixer. Per aquest motiu, malgrat que no podrà incorporar la Lliga al seu nou canal, Mediapro fa una valoració satisfactòria del repartiment de drets de cara a la temporada que ve.

Aquesta ha sigut la primera vegada que els drets televisius de la Lliga es comercialitzen de manera conjunta, i no individualment per a cada equip. Un decret que va aprovar el 30 d’abril el govern espanyol fixa aquest nou sistema a partir de la temporada 2016-2017, però la Lliga va pressionar perquè s’apliqués de manera immediata. Veient les xifres d’ingressos que li suposarà aquesta venda en paquet, és fàcil deduir per què l’organisme tenia interès a avançar el canvi de sistema: la temporada passada, la venda individualitzada dels drets va comportar uns ingressos totals de 850 milions d’euros, incloent-hi també els partits en obert i les vendes internacionals. Aquest any, la xifra ja se situa en els 1.200 milions, un creixement de prop del 50%.

L’acord actual només té validesa per un any, ja que a partir de la temporada següent l’adjudicació dels drets s’haurà de fer mitjançant un concurs públic.

Imagina s’aparta de l’escàndol FIFA

El grup Imagina ha desmentit a través d’un comunicat als mitjans la informació de Reuters que el vinculava a l’escàndol de corrupció de la FIFA a través de Media World, una societat participada per aquest grup. “No hi ha ni un sol indici que Media World sigui la companyia descrita per la fiscalia americana. Ni Media World ni Imagina US (ni cap altra empresa del grup) ha rebut cap requeriment, ni cap demanda d’informació, de les autoritats americanes que estan investigant el cas”, exposa l’empresa, taxativa. A més, deslegitima la informació de Reuters al·legant que les fonts utilitzades no són “ni jurídiques ni policials”. És a dir, són “companyies del sector” que estarien “en clara competència amb Media World”.

stats