Televisió
Mèdia23/04/2015

Movistar ja pot comprar Canal+ però no podrà tenir canals 'premium' en exclusiva

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència autoritza l'operació amb condicions sobre els continguts

à.g.
i à.g.

BarcelonaTelefónica ja ha rebut l'autorització per comprar el 100% de la propietat de Canal+. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha fet públic aquest dijous el contingut de l'acord que permet l'operació, valorada en 715 milions d'euros. El plàcet arriba amb unes quantes condicions. La més important és la que impedeix al nou gegant tenir canals 'premium' en exclusiva. Així, el 100% d'aquests canals –que tinguin estrenes cinematogràfiques de les 'majors' o bé drets esportius de primera línia– s'hauran de posar a la venda i les companyies rivals els podran adquirir per ofertar-los als seus clients. Això sí, cada operador només podrà comprar fins al 50% dels canals que tingui la plataforma resultant de la fusió entre Canal+ i Movistar.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Competència també limita l'explotació en exclusiva de continguts a dos anys i només la tolera per a determinades finestres d'emissió. En canvi, en els casos de vídeo sota demanda, no podrà acaparar catàleg en exclusiva. I se li impedeix comprar continguts que no tingui previst explotar.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als canals produïts per altres empreses, la plataforma resultant rep l'obligació d'emetre'ls, sota determinades condicions. Però, de nou, no els podrà distribuir a Espanya en exclusiva.

Un altre grup de compromisos obligatoris tenen a veure amb l'accés a la xarxa. Les empreses rivals temien que Telefónica pogués perjudicar-los atorgant un ample de banda insuficient a les companyies que serveixen televisió per internet a través de la seva xarxa. Competència explicita que perseguirà aquesta pràctica, si es dóna. I obliga Telefónica a permetre l'accés a la seva xarxa de fibra òptica en unes condicions justes.

Cargando
No hay anuncios

I hi ha un tercer grup de condicions que té a veure amb la mobilitat de clients entre plataformes. La CNMC fixa un seguit de mecanismes per evitar pràctiques que dificultin donar-se de baixa de la plataforma resultant.

Els compromisos fixats per Competència tenen una vigència de cinc anys, prorrogables a tres més.