El missatge del rei fa el segon pitjor resultat d'audiència de la història a Espanya
A Catalunya la rebuda del discurs creix lleugerament respecte a l'any passat
BarcelonaMales notícies per a Felip VI abans d'acabar l'any. El tradicional missatge del monarca, que es va emetre la nit de Nadal a través de les principals cadenes de televisió, ha fregat el mínim a l'estat espanyol i s'ha convertit en el segon menys vist de la història. Les paraules del rei van aplegar a l'Estat 5.908.000 espectadors i un 62,4% de quota de pantalla. Són 136.000 televidents i 1,7 punts menys de share respecte al 2023. Les xifres freguen el mínim històric d'audiència del discurs del rei. El menys vist va ser el 2016, amb 5.822.000 espectadors i un 57,6% de quota de pantalla. De fet, en els darrers vuit anys el discurs ha perdut 1,5 milions de televidents.
A Catalunya, en canvi, la rebuda del missatge aquest any ha tingut una audiència lleugerament més elevada que la de l'any passat. En total va reunir 546.000 televidents (37.000 més que el 2023) i un 37,2% de share (dos punts més que el 2023). La cadena que va registrar una audiència mitjana més gran va ser La 1, amb un 22% de quota de pantalla, seguida d'Antena 3 amb un 14,7% de quota i de Telecinco amb un 9,4% de quota. En total a l'Estat van connectar en algun moment amb el discurs 6,8 milions d'espectadors, mentre que el 2023 van ser 7 milions.
El discurs es va poder veure dimarts a les nou de la nit en 31 canals de televisió, entre els quals hi ha els de Televisió Espanyola, Atresmedia i Mediaset. Ni TV3 ni la basca EITB el van emetre. En el missatge, que va durar 15 minuts, Felip VI va demanar als polítics espanyols "serenitat" i va apel·lar a un clima de consens, "diàleg, altura de mires i generositat" per "enfortir les institucions". Per començar i per acabar el discurs, el rei va dedicar les seves paraules als afectats per la DANA al País Valencià.
Dones d'entre 25 i 44 anys
Pel que fa al perfil dels espectadors, la majoria van ser dones (un 64%). Per grups d'edat, van predominar els adults d'entre 25 i 44 anys (64%) i els més grans de 64 anys (63%). Per comunitats, les que van tenir més seguidors del discurs van ser Castella i Lleó, Múrcia, Madrid, Galícia i Andalusia. Les que menys van ser Catalunya i el País Basc.