El '30 minuts' sobre l'estelada, el segon més vist dels últims quatre anys
Va liderar el rànquing d'audiència del dia, amb 747.000 espectadors
BarcelonaEl '30 minuts' d'aquest diumenge, que repassava la història de l'estelada, va ser el segon més vist des de l'any 2009. El reportatge 'L'estelada, un símbol provisional' va reunir 747.000 espectadors i va tenir un 24,2% de quota de pantalla, uns resultats que, des del setembre del 2011, només havia superat, i per molt poc, el reportatge 'La independència pas a pas', que el 4 de novembre de l'any passat va tenir 750.000 seguidors.
L'espai de TV3 va ser, amb diferència, l'emissió més vista del dia –el segon lloc el va ocupar el 'Telenotícies Vespre', amb 582.000 espectadors–, i no va tenir cap dificultat per dominar la seva franja. L'estrena a Cuatro de la segona temporada de 'Palabra de gitano' va tenir 196.000 espectadors, i 'El objetivo de Ana Pastor' en va aportar 203.000 a La Sexta.
En canvi, el canal públic no va poder mantenir el lideratge durant la segona part del 'prime time': l'edició especial del 'Hat trick Barça' dedicada a entrevistar el president del Futbol Club Barcelona, Sandro Rosell, va quedar-se amb 299.000 seguidors i un 10,2% de quota, unes xifres inferiors a les que havia assolit l'última entrevista televisiva del màxim responsable de l'entitat blaugrana, al juliol a '8 al dia'. En aquella ocasió, la conversa entre Rosell i Cuní va situar-se per sobre dels 400.000 seguidors.
Durant aquesta franja, doncs, va imposar-se el cinema, concretament, la pel·lícula 'El discurso del rey', que va donar a Antena 3 525.000 espectadors i un 18,7% de 'share'. La 1 va quedar-se en segona posició amb la cinta 'X-Men orígenes: Lobezno', que va reunir 420.000 persones i va tenir una quota del 14,5%.
Pel que fa al Gran Premi d'Itàlia de Fórmula 1, va tenir 539.000 espectadors i un 28,9% de 'share' per a TV3, i 443.000 seguidors i una quota del 23,5% per a Antena 3. Va ser, doncs, una de les curses menys vistes d'aquesta temporada.
En el conjunt del dia, el lideratge va ser per a Antena 3, impulsada també pel cinema de la tarda:
- Antena 3: 15,2%
- TV3: 13,6%
- La 1: 7,7%
- Telecinco: 6,0%
- Cuatro: 5,7%
- La Sexta: 4,6%
- FDF: 3,2%
- 8TV: 2,6%
- La Sexta 3: 2,6%
- Divinity: 2,5%