NOVES TECNOLOGIES
Mèdia20/06/2012

Microsoft es posa a fabricar tauletes

Microsoft irromprà per Nadal al mercat de les tablets. Amb el nom de Surface, la seva proposta és un híbrid que es transforma en portàtil lleuger quan s'hi aplica un teclat accessori.

àlex Gutiérrez M.
i àlex Gutiérrez M.

BARCELONA.Microsoft accepta ballar la música que imposa Apple i, després de tres dècades centrada de manera gairebé exclusiva en el software, s'ha decidit a entrar en el món dels gadgets. Ho farà amb la producció de Surface, nominalment una tauleta però amb pretensió de ser també un portàtil ultralleuger. De fet, un dels seus principals trets distintius és el teclat opcional, un accessori primíssim que s'acobla magnèticament a la pantalla quan s'ha de fer servir.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Surface estarà disponible en dos models, però la companyia encara no ha anunciat quan costaran (només ha dit que seran preus "competitius"), ni quan sortiran a la venda, tot i que s'espera que ho facin per a la pròxima campanya de Nadal. Serà també el moment de llançar el nou sistema operatiu de la companyia, el Windows 8, que vindrà instal·lat amb la versió professional -la cara- de les tablets Surface. La principal novetat d'aquest sistema és que a banda de poder-lo fer anar amb ratolí incorpora el sistema tàctil.

Cargando
No hay anuncios

El format de la pantalla és també una petita declaració de principis: 1.920x1.080 píxels, molt apaïsat, pensat perquè s'hi puguin veure pel·lícules rodades en format panoràmic. Microsoft vol competir en qualitat d'imatge amb les pantalles Retina dels iPad, tot i que es queda en 208 píxels per polzada, mentre que la tauleta d'Apple en té 264.

La lluita per la cobertura

Cargando
No hay anuncios

Un dels camps en què es lliurarà la batalla entre les diferents marques serà en la recepció per wifi, un tendó d'Aquil·les per a molts d'aquests ginys, ja que, depenent de com l'agafa l'usuari, es pot bloquejar el senyal. La Surface ve equipada amb un tipus d'antena doble que evita, segons diuen, aquest efecte.

Però no seran els iPad els únics competidors per a Microsoft, tot i que segons la consultora IDC la companyia de la poma encara retindrà el 62,5% del mercat de tauletes aquest 2012 (mentre que les del sistema Android seran el 36,5%). La Surface se les haurà de veure, entre d'altres, amb les tablets de Samsung, una companyia que li ha estat fidel aliat tecnològic quan Microsoft necessitava fabricants que fessin costat als seus sistemes i programes. El mercat, tanmateix, és expansiu. IDC calcula que es vendran 107 milions de tauletes el 2012, un 54,4% més que l'any anterior.