Audiovisual

Mediapro crearà un fons de 1.000 milions d’euros per comprar drets esportius

La companyia celebra els trenta anys amb actes a Barcelona i Madrid

BarcelonaMediaPro entra en la seva quarta dècada amb la mirada posada en ampliar el seu pes com a actor global de l’audiovisual. La companyia ha celebrat aquest dimecres el seu trenta aniversari i ho ha aprofitat per anunciar alguns projectes d’abast, com ara la creació d’un fons de 1.000 milions dedicat a la compra de drets esportius. Però també ha posat data a l’obertura del seu nou ambiciós centre de producció a Yonkers, al nord de Nova York, amb més de 10.000 metres quadrats d’instal·lacions. Aquest equipament se suma al que la companyia catalana té a Los Angeles, capitanejat per Juan JC Acosta. Actualment aquesta divisió als Estats Units compta ja amb una llista de projectes amb noms rellevants com Juan José Campanella, Evan Katz, John Turturro, Melissa Leo o Juliet McDaniel.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Entre els projectes anunciats amb motiu de l’aniversari, destaca el fons de 1.000 milions d’euros, amb els quals el grup aspira a convertir-se en un actor clau al mercat dels drets esportius. I treballarà tant amb esports establerts com amb emergents. La idea de fons és aportar la capacitat de MediaPro de produir audiovisualment les emissions d’aquestes disciplines per fer-los créixer i transformar-los. El fons està obert a inversors externs i el grup ja ha mantingut converses avançades amb diferents agents interessats. Segons explicava la companyia en un comunicat, “els continguts esportius han experimentat profunds canvis, en part degut als efectes de la pandèmia, l’aparició de nous operadors de televisió i l’auge de les noves tecnologies. Adaptar-se a aquests nous entorns és crucial per a la viabilitat econòmica de les competicions, els clubs i les organitzacions esportives”.

Cargando
No hay anuncios

“La descentralització i transversalitat ha permès a Grup MediaPro la ràpida progressió de quatre persones i una petita oficina a Barcelona el 1994 a més de 7.000 professionals a 52 seus a 29 països d’Europa, Amèrica, Àfrica i Àsia”, explicava Tatxo Benet, conseller delegat del conglomerat audiovisual. Durant l’acte s’ha volgut valorar que el grup ha produït disset finals europees de futbol en dotze anys, Jocs Olímpics, Panamericans, America’s Cup, Asian Games i la gestió de més de 150 canals arreu del món. En total, 4.370 partits per temporada i fins a 119 partits en un sol cap de setmana. El grup suma més de 400.000 metres quadrats d’instal·lacions arreu del món i una flota de més de 100 unitats mòbils.

La celebració s'ha produït en dos temps. Al matí s'ha fet una primera presentació a Madrid i a la tarda l'acte s'ha desplaçat a Barcelona, a la seu central de la companyia. Entre els assistents hi havia representació màxima institucional, incloent-hi el president de la Generalitat, Salvador Illa; el president del Parlament, Josep Rull, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni. També hi han assistit els expresidents Josep Montilla, Quim Torra i Pere Aragonès i diverses celebritats que han volgut ser-hi presents, com Andreu Buenafuente, Joan Laporta, els germans Torres, Mike Blackman, Carles Sans i Ana Rosa Cisquella.

Cargando
No hay anuncios

En el seu parlament, Illa ha subratllat que l'èxit del grup es deu "a l'audàcia, a saber captar el millor talent i aprofitar les oportunitats, una cosa que és fàcil de dir i difícil de fer". Collboni, per part seva, ha dit que MediaPro era un "orgull per a la ciutat" i considerava que la seu de l'empresa, a tocar de Glòries, era una metafòrica "porta d'entrada al districte de la innovació i la creativitat de Barcelona". Rull ha definit els 30 anys de Mediapro com un "acte d'autoestima col·lectiva".

Presents a la cursa global

La part de producció del grup s’integra sota la marca The MediaPro Studio, que ha integrat productores com Globomedia, 100 Balas, El Terrat, Big Bang Media, K2000, Hostoil, Oficina Burman, i també segells més recents com Moonlyon, la companyia de producció creada juntament amb Penélope Cruz. A partir d’aquí es treballa tant per al cinema –aquest any s’ha estrenat El 47, que ha estat la segona millor estrena d’una pel·lícula en català de la última dècada– com per a la televisió, oferint producte a marques globals com Max, Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, ViX, Paramount+, SkyShowtime o Movistar Plus+, tant amb projectes de ficció com amb documentals.

Cargando
No hay anuncios

Per tal d’aprofundir en aquesta capacitat de treballar per al mercat en llengua anglesa, els estudis de Yonkers naixeran a l’abril equipats amb tecnologia puntera, com ara un plató de Producció Virtual (VP), pantalles LED volumètriques que permetran produccions virtuals immersives, càmeres de resolució 8K, a banda de la possibilitat d’incorporar la IA en molts processos. El grup hi dedicarà una inversió de 70 milions de dòlars en deu anys i preveu que el primer any ja estigui ocupat en un 60% i que, entre el 2025 i el 2027, aporti el 20% de la xifra de negoci de Mediapro als Estats Units. Des del punt de vista mediambiental, la companyia destaca que Mediapro Yonkers Studios no utilitzarà energia generada amb combustibles fòssils, ja que el gruix de l’electricitat es generarà en els panells solars de les cobertes dels tres platós.

El grup també ha aprofitat l’acte per presentar una nova unitat, Mediapro Xperiences, que aplega els anteriors equips d’esdeveniments i exposicions. Aquesta és una línia de negoci que el grup espera veure créixer en el futur immediat, basada en el disseny d’espais museístics, esdeveniments, i també amb espais experiencials propis. El Barça Immersive Tour, el Mirador Torre Glòries, el Territorio Atleti o el Museu de l’Art Prohibit són alguns dels espais que han estat dissenyats per la companyia. “El següent pas és saltar la barrera per crear les nostres pròpies propietats intel·lectuals i gestionar els nostres propis espais”, ha destacat David Xirau, director de Mediapro Xperiences. “Començarem operant en el mercat espanyol, però el nostre pla és, a mitjà termini, desenvolupar-nos en el mercat americà i asiàtic”, ha afegit.