'La Marató' més vista dels últims cinc anys

El programa, líder durant gairebé tot el dia, va tancar amb el quart marcador més alt de la història

El marcador final de 'La Marató' del 2019
Albert Castellví
16/12/2019
2 min

BarcelonaLa 28a edició de La Marató de TV3de TV3 va tenir una mitjana de 381.000 espectadors i un 22,7% de quota de pantalla, al llarg de les gairebé 16 hores i mitja que va durar l'emissió, des de les 9.30 h del matí fins a la 1.55 h de la matinada. Es tracta del millor registre que ha aconseguit el programa solidari des del 2014, quan va arribar a 409.000 seguidors de mitjana. Ara bé, en aquella ocasió (en què, curiosament, el presentador també va ser Quim Masferrer, acompanyat de Mònica Terribas) el programa s'havia quedat amb un share del 19,5%, clarament inferior al d'aquest any. Cal remuntar-se fins al 2006 per trobar una edició de La Marató amb millor quota de pantalla que la d'aquest diumenge. En aquella ocasió va obtenir un 24,8%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En comparació amb l'any passat (en què també s'havia obtingut la millor dada des del 2014), l'emissió ha guanyat 45.000 espectadors i quatre punts de share. Aquella edició de La Marató va batre el rècord històric de recaptació, amb més de 15 milions d'euros en total i un marcador final de 10,7 milions.

El programa d'aquest diumenge, a més, va ser líder d'audiència pràcticament durant tot el dia: només va perdre el primer lloc, en benefici de Telecinco, entre les 12.45 h i les 13.15 h, i per menys d'un punt de diferència. Des de l'any 2013, La Marató no aconseguia imposar el seu domini des del matí fins a la nit. Al llarg de tota la jornada, 2.323.000 catalans van sintonitzar el programa com a mínim durant un minut. Tot plegat va situar el programa solidari com la tercera emissió més vista del dia, només per darrere dels Telenotícies. TV3 va tancar el diumenge amb una quota global del 22,1%, més del doble que Telecinco, que amb un 10,1% va ocupar el segon lloc.

El quart marcador més elevat

A banda de l'audiència, La Marató també va aconseguir un èxit de recaptació. Els 9.404.256 euros representen el quart marcador més elevat dels 28 anys d'història del programa, a molt poca distància dels 9.550.109 del 2013. L'any 2012 es va assolir un marcador final de 10.113.152 euros, i el rècord es va aconseguir l'any passat, amb 10.715.430.

En tot cas, aquest marcador encara no és definitiu, ja que fins al 31 de març es poden seguir fent donatius. Serà llavors quan s'anunciï la recaptació total d'aquesta edició, que es destinarà a finançar projectes de recerca per al tractament de les malalties minoritàries. La xifra més alta es va aconseguir l'any passat, amb 15.068.252 euros contra el càncer, seguida de l'edició del 2012 (amb 12.387.634 euros, també destinats a la recerca contra el càncer) i la del 2013 (amb 11.848.986 euros per lluitar contra les malalties neurodegeneratives). La Marató d'aquest any, doncs, opta a pujar al podi històric del programa. Per aconseguir-ho, el marcador final de diumenge s'hauria d'incrementar, durant els pròxims mesos, en 2,5 milions d'euros, ja que això la situaria per davant de l'edició del 2013.

stats