La Marató segueix al podi mundial

L’edició d’enguany ha batut el rècord d’activitats i podria tancar a l’entorn dels 11 milions recaptats

EL MARCADOR FINAL Faltaven pocs minuts per a la una de la matinada quan Mònica Terribas i Quim Masferrer van prémer per última vegada  el polsador per actualitzar el marcador de La Marató. Fins llavors s’havien recaptat prop de 8,9 milions d’euros,  però la xifra encara seguirà augmentant fins al 31 de març i podria situar-se per sobre dels 11 milions.
Albert Castellví Roca
16/12/2014
2 min

Barcelona8.864.016 euros. Aquesta és la quantitat que indicava dilluns a la 1.00 de la matinada el marcador de La Marató, després de 17 hores de programa entre ràdio i televisió. Però la xifra continuarà creixent fins al 31 de març, i podria arribar a situar-se a l’entorn dels 11 milions d’euros si es manté la tendència dels dos últims anys. Amb tota probabilitat, doncs, aquesta edició del programa se situarà en el tercer lloc del rànquing de les que més han recaptat: la segona plaça sembla massa llunyana -caldria incorporar gairebé tres milions més al marcador- però, en canvi, està a només 64.000 euros de superar la del 2011, que fins ara és tercera.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En qualsevol cas, La Marató de TV3 es mantindrà, un any més, entre les tres campanyes que més diners recapten al món en proporció als habitants del seu territori. Tenint en compte només la quantitat recollida diumenge, cada català hi ha aportat de mitjana 1,18 euros, però és probable que s’acabin superant els 1,24 de França. Xile, amb 2,06 euros per habitant, encapçala la classificació.

“La valoració és molt positiva. Que aquests tres últims anys, en què hi ha hagut una de les crisis més fortes dels últims temps a Catalunya, siguin els anys amb la recaptació més alta és molt significatiu”, reflexionava ahir en declaracions a l’ARA el president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació La Marató de TV3, Brauli Duart. I afegia: “El més positiu és que a partir del novembre això acabarà a les mans dels investigadors, des del primer euro fins a l’últim”. En la seva opinió, “una part important de l’èxit de La Marató es deu al fet que la gent té la percepció que cada euro que hi posa estarà ben utilitzat”.

Segons Duart, a l’entorn d’aquesta edició del programa s’han organitzat “més de 2.300 activitats populars” arreu de Catalunya, cosa que suposa un rècord històric i demostra que “la societat catalana ha assumit com a pròpia” la iniciativa de la Corporació.

“Una sacsejada extraordinària”

“Presentar La Marató és una sacsejada extraordinària, no només per les històries que vius directament sinó perquè t’adones de com es mobilitza la gent quan hi ha un objectiu clar”, diu Mònica Terribas, que va presentar el programa al costat de Quim Masferrer. La periodista afirma que “totes les entrevistes dels testimonis van ser una gran experiència humana”, però n’hi ha una que la va impactar especialment, la de l’Anna Bertran i el seu marit, que havien perdut un fill per una mort sobtada: “Ja vaig dir en directe que no la voldria haver fet. Em va fer trencar, no em sé imaginar aquest dolor. Els agreixo infinitament que fossin allà, perquè jo no n’hauria sigut capaç”, diu Terribas.

Per la seva banda, Masferrer assegura que l’experiència va ser “extraordinària” i que es va sentir “molt a gust” tot i trepitjar “un terreny totalment diferent” del món de l’humor i en què no està acostumat a moure’s. “ La Marató va més enllà d’un programa de televisió, és una estructura d’estat”, diu, i posa d’exemple el seu poble, Sant Feliu de Buixalleu, que tot i tenir 700 habitants va recaptar 6.000 euros. “La paraula que més vaig sentir diumenge és gràcies. És el dia de les gràcies”, resumeix Masferrer.

stats