Mèdia23/11/2019

‘The Mandalorian’: tots els números per ser la sèrie més piratejada de l’any

La ficció de l'univers Star Wars només està disponible de moment a cinc països

Víctor Garrido
i Víctor Garrido

BarcelonaEl 12 de novembre es va estrenar a Disney+The Mandalorian, una sèrie de l’univers Star Wars que es desenvolupa dins de la cronologia de la trilogia original. Segons la revista americana Wired, la manera com s’ha publicat pot convertir-la en la sèrie més piratejada de l’any. Això es deu al fet que Disney+ de moment només funciona als Estats Units, el Canadà, els Països Baixos, Austràlia i Nova Zelanda. A la resta del món els acords de llicència preexistents endarreriran el seu debut fins al març. “A mesura que l’oferta de serveis continua creixent i el cost de subscriure’s a tots els contingut comença a augmentar, és probable que pugi la pirateria del contingut de les plataformes”, ha explicat a la publicació nord-americana Mihir Haria-Shah, cap d’emissions de l’agència de planificació del comportament Total Media.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Des de l’Associació per al Desenvolupament de la Propietat Intel·lectual (Adepi) indiquen que durant els anys 2015, 2016 i 2017, quan van començar a expandir-se els serveis de subscripció, la creixent oferta legal va contribuir al descens de la pirateria digital. Ara bé, informes especialitzats com l’enquesta desenvolupada per Broadband Genie adverteixen que la distribució de continguts entre més plataformes de subscripció en streaming ha fet augmentar la pirateria al Regne Unit. Segons aquest estudi, la multiplicació d’aquests serveis, a part de fer baixar l’audiència dels canals tradicionals i fer tremolar els estudis de Hollywood, ha servit perquè torni el fantasma de la pirateria.

Cargando
No hay anuncios

Movistar+, Netflix, HBO, Amazon Video, Mubi, Hulu i Sky conformen un complex grup de competidors amb diferents drets, moltes vegades exclusius, d’emissió de sèries, pel·lícules i documentals, als quals se sumen les cada vegada més habituals produccions pròpies. Aquest desenvolupament ha generat un problema nou: un bon nombre d’usuaris havia abandonat la pirateria després de subscriure’s a serveis de vídeo a la carta, però la necessitat de disposar de comptes en diversos serveis per poder veure els continguts més populars en cada moment empeny novament molts internautes cap a l’accés il·lícit a continguts que ofereixen en exclusiva plataformes a les quals no estan subscrits.

Cargando
No hay anuncios

En aquest sentit, una de les principals conclusions de l’informe Global Internet Phenomena Report del 2018 és que bona part dels consumidors no volen contractar més de dos d’aquests serveis. “Se subscriuen a un o dos i pirategen la resta”, adverteix Cam Cullen, vicepresident de màrqueting global de l’empresa Sandvine, especialitzada en l’anàlisi de la pirateria de continguts a internet.