L’Eurocopa es planta des de demà als canals de Mediaset
El ‘prime time’ de Telecinco serà l’espai més afectat per un campionat de rendibilitat dubtosa
BarcelonaL’Eurocopa inundarà, a partir de demà, el prime time de Telecinco. Després de comprar els drets de la competició a última hora i per sorpresa, Mediaset posa en marxa una amplíssima cobertura. El grup oferirà 23 partits, és a dir, un per a cada jornada de competició. Entre aquests s’hi inclouran tots els de la roja.
Durant la primera fase de l’Eurocopa, Telecinco emetrà els partits de les nou del vespre excepte dilluns vinent, ja que la roja . La selecció espanyola també competirà divendres de la setmana vinent i dimarts 21 de juny. La majoria de partits de l’Eurocopa, que s’allargarà fins al 10 de juliol, formaran part de la graella de Telecinco, tot i que Mediaset no descarta que algun salti a Cuatro.
Per tant, l’Eurocopa sacsejarà inevitablement el prime time de la cadena principal del grup. De fet, un dels danys col·laterals de l’emissió de la competició es va percebre la setmana passada, quan La que se avecina va acomiadar-se de la graella de Telecinco a mitja temporada. La comèdia va marxar a l’equador de la novena entrega, amb l’emissió del novè capítol, i no reprendrà els episodis fins al setembre. Un altre dels damnificats per l’Eurocopa és Supervivientes. El reality show, que ocupa el prime time de Telecinco dos dies a la setmana, adaptarà el seu format als canvis de la graella i és probable que hagi d’escurçar algunes emissions. La competició també afectarà Pasapalabra, que quedarà trepitjat per les prèvies dels partits, i els informatius nocturns.
Per a les retransmissions de l’Eurocopa, Mediaset torna a apostar pels noms que ja van encarregar-se de la competició del 2012. Així, els periodistes Manu Carreño i Paco González narraran els partits en què jugui Espanya i estaran acompanyats dels comentaristes Kiko Narváez, José Antonio Camacho, Juanma Castaño i Matías Prats.
Al capdavant de l’equip d’esports de Mediaset hi haurà J.J. Santos, que conduirà els espais esportius dels informatius de Telecinco des d’un set instal·lat al lloc de concentració de la selecció espanyola. Els informatius de Cuatro també connectaran amb aquest espai durant els minuts dedicats als esports. Després de cada jornada el canal Be Mad emetrà Eurocopa Inside, un programa presentat per Juanma Castaño que repassarà els partits, analitzarà cada jornada i informarà sobre l’última hora dels diferents equips. La cobertura de Mediaset inclou l’opció de veure els partits a través d’internet i de les aplicacions dels canals del grup. En aquestes plataformes també es publicaran informacions i continguts relacionats amb la competició.
Un estira-i-arronsa pel preu
Aquest any, la compra dels drets de l’Eurocopa ha sigut un procés envoltat d’especulacions i estratègies de les cadenes. Mediaset ha acceptat l’oferta de la UEFA pocs dies abans que comenci el campionat i després d’anunciar a l’abril que es retirava de la subhasta. El grup va explicar en un primer moment que renunciava a la competició perquè el preu que es reclamava, a l’entorn de 40 milions d’euros, hauria generat un dèficit de 15 milions. Després, però, el grup va dir que havia adquirit els drets “per un preu just”. Aquella decisió inicial no va sorprendre, ja que durant l’anterior Eurocopa, també emesa per Mediaset, el conseller delegat del grup, Paolo Vasile, va considerar que comprar-ne els drets havia sigut “un mal negoci”. L’Eurocopa del 2012 va trencar rècords d’audiència tant a Catalunya com a l’Estat. La final de la competició es va convertir en el programa més vist a Catalunya des del 1992, quan es va començar a comptabilitzar l’audiència. Aquell partit va arrossegar 2.709.000 espectadors i un 74,2% de share.