Audiències
Mèdia12/09/2013

L'especial de TV3 sobre la Via Catalana supera el mig milió d'espectadors i el de 8TV s'apropa als 200.000

El 'Telenotícies Vespre' lidera el dia amb 964.000 seguidors, la millor dada, com a mínim, dels últims dos anys. TV3, líder de 6.00 a 24.00 ininterrompudament

Ara
i Ara

BarcelonaTot i que hi havia, segons els càlculs del Govern, 1,6 milions de persones als carrers de Catalunya –que, per tant, no podien mirar la televisió–, la transmissió que TV3 va fer de la Via Catalana va assolir uns registres d'audiència molt elevats. Una mitjana de 518.000 persones van estar pendents, durant cinc hores, de l'especial de la tarda de la televisió pública, que va tenir una quota de pantalla del 25,2%. A això cal sumar-hi els 63.000 espectadors que van veure el programa pel canal 3/24, que va tenir un 'share' mitjà del 3,1%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El punt àlgid de la transmissió va ser pocs minuts abans del final –quan molts dels que havien participat a la cadena humana ja havien arribat a casa: a les 20.46, 772.000 catalans miraven TV3, que tenia un 28,3% de 'share'. A les 17.14, l'hora en què es va muntar la cadena, l'especial que conduïen Ariadna Oltra i Carles Prats reunia 606.000 persones i arribava al 32,9%, però la xifra va créixer encara fins als 677.000 seguidors i el 37,4% de 'share' de les 17.25.

Cargando
No hay anuncios

Mentrestant, l'edició especial de '8 al dia' de 8TV va aconseguir de mitjana, durant més de sis hores, 188.000 espectadors i un 7,8% de quota, i va ser la segona opció dels catalans entre les 19.30 i les 21.30. El programa presentat per Josep Cuní va tenir un màxim de 499.000 espectadors i un 17,5% de quota a les 20.58, quan TV3 ja havia acabat el seu especial i emetia la publicitat prèvia al 'Telenotícies Vespre'.

Precisament aquest programa va ser el més vist d'aquest dimecres, amb una xifra d'audiència impressionant: 964.000 espectadors i un 30,3% de quota de pantalla, el millor resultat de l'informatiu nocturn de TV3 com a mínim des del setembre del 2011. Per la seva banda, el 'Telenotícies Migdia' va reunir 767.000 persones i va assolir un 'share' del 34,4%: es tracta del segon millor registre de l'any en una hora en què bona part dels participants a la Via ja no eren a casa. A la mateixa hora, la segona cadena més vista era Antena 3, amb 280.000 espectadors per al seu informatiu. També el 'Telenotícies Comarques' va fer la millor dada, com a mínim, dels últims dos anys, amb 541.000 espectadors i un 27,2% de quota.

Cargando
No hay anuncios

Entremig, en el tercer lloc del rànquing, s'hi va col·locar la pel·lícula 'Fènix 11·23', que el canal públic va emetre en 'prime time'. La cinta va tenir 724.000 espectadors i un 22,8% de quota de pantalla. Mentrestant, l'edició especial sobre la Diada del programa '2324' del canal 3/24 va fer el seu rècord històric, amb 180.000 espectadors i un 5,7% de 'share'. La dada supera en 78.000 persones la xifra del dia abans –que també havia suposat el rècord històric– i multiplica gairebé per quatre la mitjana de l'espai des que es va estrenar al maig, que se situa en 47.000 persones i un 1,7% de quota.

Pel que fa a la transmissió de l'acte institucional per TV3, va tenir 472.000 espectadors i un 'share' del 30,7%. Això el va situar al sisè lloc del rànquing diari, just per darrere de l'especial de la tarda. A més, 37.000 persones més van veure el programa a través del 3/24, que va fer un 2,5% de quota en aquesta franja.

Cargando
No hay anuncios

Tot plegat va donar a TV3 un impressionant lideratge ininterromput durant 18 hores, des de les 6.00 del matí –amb la connexió amb les rodes informatives del 3/24– i fins a la mitjanit, quan es va acabar la pel·lícula 'Fènix 11·23'. El canal públic va tenir una audiència mitjana al llarg del dia del 24,1%, més del triple que la segona classificada, Telecinco. 8TV va superar La 1 i va col·locar-se al sisè lloc del rànquing, mentre que el 3/24 va entrar al 'top 10', amb un 3,6%:

  1. TV3: 24,1%
  2. Telecinco: 7,7%
  3. Antena 3: 7,6%
  4. La Sexta: 5,2%
  5. Cuatro: 5,0%
  6. 8TV: 4,7%
  7. La 1: 4,4%
  8. 3/24: 3,6%
  9. La 2: 2,3%
  10. Divinity: 2,1%