Audiències

L'Eurocopa fa descavalcar TV3 del lideratge per primer cop des de l'1-O

A Espanya, Cuatro aconsegueix superar La Sexta, cosa que no aconseguia des del Mundial de Rússia

BarcelonaEl que no va poder fer Rocío Carrasco sí que ho ha pogut fer el futbol. L'Eurocopa ha convertit Telecinco en la cadena més vista de Catalunya, de manera que TV3 baixa de la posició més alta del podi, on era des de feia 46 mesos consecutius. L'altre gran beneficiat per la pilota és Cuatro, el segon canal de Mediaset, que ha sortit de la zona glacial on s'havia instal·lat en els últims temps.

CCMA

TV3 tanca el juny amb un 13,9%, la mateixa quota que al maig. No és la seva mínima dels últims temps –l'agost passat va obtenir un 11,7%–, però els esteroides de l'Eurocopa fan que Telecinco hagi quedat mig punt per sobre seu. La pública va aguantar fins al dia 28, però el partit entre Croàcia i Espanya va deixar sentenciat el mes.

Cargando
No hay anuncios

Entre els consols que pot esgrimir TV3 hi ha el fet d'haver pogut retenir el lideratge del prime time. També és primera en els rànquings qualitatius, fets a partir de les notes que atorga un panel d'espectadors gestionat per l'empresa internacional GfK. Sota aquests paràmetres, el canal català és el més apreciat per l'audiència, ja que obté un 8,5 sobre 10. I els Telenotícies obtenen un 8,6 que els fa estar al capdavant de la llista d'informatius diaris, segons la valoració de l'audiència.

El mes ha estat marcat per alguns programes especials, amb els quals TV3 va intentar debades contenir l'onada futbolística. És el cas de l'especial Bona gent, amb Quim Masferrer, que va aconseguir una quota del 16,5%. Altres programes que han empès la mitjana de la cadena cap amunt han sigut el Polònia, el Cuines, el culebró Com si fos ahir, la sèrie Moebius i el documental Messi, el desè art.

Cargando
No hay anuncios

Però, mentrestant, la resta de canals de la Corporació continuen sense aixecar el cap. El 3/24 està immers en una lenta davallada que li ha fet perdre una nova dècima al juny, fins a situar-lo a l'1,2% de share. El 33/Super3 segueix en coma, clavat en un 0,5% des de fa tres mesos, que és el seu mínim històric, i l'Esport3 perd una dècima i es manté també en zona d'irrellevància, amb un 0,4%.

Resta de canals en català

El Grupo Godó no té encara el plàcet del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) per vendre-li 8TV a l'empresari Nicola Pedrazzoli i, mentrestant, el canal va perdent alè. Al juny s'ha deixat una nova dècima i marca només un 0,6%. La suma dels canals de la Corporació i el canal privat d'abast nacional es queda en un 16,6%, tres dècimes menys que fa un mes. Pel que fa a la valenciana À Punt, perd quatre dècimes i es queda en el 3,6%. I, a les Balears, IB3 aconsegueix millorar dues dècimes tot i l'Eurocopa, de manera que es planta en un 4,9%.

Cargando
No hay anuncios

Grup RTVE

L'aposta pel català de RTVE continua sense donar fruits: La 1 retrocedeix una dècima a Catalunya i es queda en un 6,5%, que és –empatat amb l'abril– el seu pitjor registre durant la temporada i una xifra inquietantment pròxima al 6,2% que va suposar el seu mínim històric. La 2, en canvi, està estabilitzada i la dècima que guanya la situa en un 2,3%, que és la mitjana del que portem del 2021 per a aquest canal cultural. La infantil Clan va tenir uns anys d'esplendor, però actualment viu en decadència: repeteix el 0,6% del maig, ben lluny de l'1,3% de mitjana que va aconseguir durant el 2020. El 24 hores repeteix el 0,5% i Teledeporte baixa una dècima fins al 0,4%.

Cargando
No hay anuncios

Grups privats espanyols

El 14,4% de Telecinco és, de llarg, la seva millor dada en aquesta temporada i també Cuatro obté bons resultats gràcies a les sobres de l'Eurocopa que li deixa el primera canal de Mediaset. Ara bé, i contràriament al que ha passat a Espanya, guanyar 1,1 punts i quedar-se en el 5,8% no li ha permès superar La Sexta, que té a Catalunya un dels seus bastions i l'ha retingut aquest juny amb un 6,5%, quatre dècimes més que al maig. Antena 3 ha sigut la tercera televisió, com és costum, en aquest cas amb un 11,1% que implica deixar-se quatre dècimes en l'últim mes. Per grups, Mediaset lidera amb un 28,4 i els canals d'Atresmedia sumen conjuntament un 24,0%.

Cargando
No hay anuncios

Resultats a Espanya

Si Telecinco feia 33 mesos que es coronava com a televisió reina a Espanya, amb l'impuls de l'Eurocopa no ha tingut pas cap problema per sumar el seu mes número 34. Ho fa amb un 16,8%, que és la seva millor dada en els últims cinc anys. I això que Antena 3, la seva rival més directa, ha firmat un 13,4%, que és el seu millor juny des del 2009 (tot i que respecte del maig baixa sis dècimes). La 1 continua sumida en una situació complicada: el 8,1% de share vol dir que fa menys de la meitat de l'audiència que la cadena líder i també fa menys audiència que la mitjana de les autonòmiques. I és un nou mínim històric per a la pública. El futbol també ha impulsat les audiències de Cuatro, que creix 1,3 punts per situar-se en el 6,7% i això li permet superar La Sexta (6,4%) per primer cop des del juny del 2018, és a dir, des del Mundial de Rússia. Ara, aquest mèrit es pot aigualir, perquè aleshores va aconseguir un 8,8%. Per grups, Mediaset millora en 2,9 punts la seva dada i acapara el 31,2% de l'audiència a Espanya. Atresmedia per set dècimes i, amb un canal menys, es queda en 26,9%.