'El juego del calamar' es converteix en l'estrena més vista de Netflix
La sèrie sud-coreana, amb 111 milions de llars que l'han vist, ha superat els 82 milions de llars que van veure 'Los Bridgerton' durant el seu primer mes
Els responsables de Netflix ja havien avançat que la progressió d'espectadors d'El juego del calamar feia esperar que la sèrie seria el contingut de parla no anglesa més vista de la plataforma, superant La casa de papel. Aquest dimarts Netflix ha anunciat que el drama sud-coreà no només ha avançat la sèrie espanyola, sinó que s'ha convertit en l'estrena global més vista del servei de streaming. La plataforma assegura que 25 dies després de la seva estrena, que va tenir lloc el 17 de setembre, 111 milions de llars han mirat la sèrie. Cal tenir en compte, però, que el sistema per mesurar audiències de Netflix, que no està auditat per un tercer, és força generós: la plataforma comptabilitza tot aquell compte que triï un títol i se'n miri com a mínim dos minuts de metratge.
Segons el servei de streaming, la sèrie sud-coreana ha superat les xifres de Los Bridgerton, un altre dels fenòmens de la plataforma que, segons Netflix, va ser vist per 82 milions de llars durant el primer mes després de la seva estrena. Ted Sarandos, conseller delegat de Netflix, ha explicat que estan sorpresos per l'èxit de la sèrie. "No vam veure venir aquesta popularitat global", reconeixia Sarandos a la conferència Code de Vox Media.
Hwang Dong-hyuk va escriure El juego del calamar el 2008, però cap estudi coreà va mostrar-hi interès, motiu pel qual va quedar aparcada en un calaix durant una dècada. La sèrie explica la història d'un grup de persones carregades de deutes que accepten participar en un joc a vida o mort per aconseguir un premi milionari. El creador es va inspirar en còmics amb grans dosis de violència, com Battle Royale o Liar game, i en els seus propis problemes econòmics.