Un nen que no sap què regalar-li al seu pingüí per Nadal, la història que emociona el Regne Unit

John Lewis, uns grans magatzems britànics, aconsegueixen un èxit viral amb un sofisticat anunci de Nadal

Ara
08/11/2014
2 min

BarcelonaAl Regne Unit, com a Catalunya, hi ha anuncis tan tradicionals que s'han convertit en part del Nadal. Els magatzems Marks & Spencer o la cadena de supermercats Waitrose han convertit els seus anuncis en part intrínseca del Nadal. Però ja fa anys que el que aconsegueix més èxit, i per tant desperta més expectació, és el dels grans magatzems John Lewis —que tenen la seva principal botiga a Oxford Street, a Londres—. L'any passat van fer del seu anunci un èxit viral, i aquest any han tornat a repetir el fenomen. Deixant de banda els milions de persones que l'han vist per televisió, més de set milions l'han vist i compartit a les xarxes.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'espectacular èxit de l'anunci és simple: una història emocionant i una realització tècnica impecable. La història és la d'un nen que conviu amb un pingüí, amb qui juga, dorm i va amb autobús. Un dia, mentre miren la televisió, el pingüí es queda embadalit amb una història d'amor entre humans. El nen se n'adona, i comença a pensar què podria comprar-li per Nadal. El final és tan previsible... com inesperat.

Però, més enllà de la història, l'èxit ha estat possible gràcies a una realització espectacular. John Lewis no ha escatimat recursos: l'anunci, fet pels mateixos experts de pel·lícules d'animació com 'El planeta dels simis', ha costat més d'1,2 milions d'euros. Tota la campanya, amb marxandatge i fins i tot aplicacions per a mòbils i tabletes, supera els 12 milions. Una inversió que, si tenim en compte la resposta popular, sembla ben encertada, en vista de l'interès que ha suscitat la història del pingüí que viu a Londres, i que ha acabat per tenir, fins i tot, un 'hashtag', #MontyThePenguin.

stats