Parlament

Jaume Roures: "En 71 pàgines de sentència no veurà el nostre nom enlloc"

El fundador de Mediapro compareix al Parlament per aclarir els vincles de la productora amb TV3 i parla també del cas 3%

Jaume Roures, a l'esquerra, durant la compareixença d'aquest divendres
3 min

BarcelonaEl nom de Mediapro és assidu a les comissions de control parlamentari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). El seu màxim responsable, Jaume Roures, n’ha arribat a comptar més de 70 i aquest divendres ha pogut oferir la seva versió sobre diferents afers davant la Cambra de Representants, després de demanar comparèixer per explicar-se. “Sentia la necessitat de demanar que s’escoltés no vull dir la nostra versió, sinó la nostra realitat”, ha afirmat.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En la seva intervenció inicial, ha lamentat que encara s’hi refereixen com a exdirectiu –“Me’n vaig anar fa 31 anys i mig”– i que es digui que l’empresa que va fundar “copi” els encàrrecs de programes de TV3. Després de recordar que Mediapro dona feina a 7.000 persones en 31 països, ha recordat que els encàrrecs de TV3 només suposen un 0,5% de la seva facturació, a raó d’uns 3,5 milions anuals els últims deu anys. Segons ha exposat, hi ha tres canals autonòmics que li fan més encàrrecs que la televisió catalana, en hores d’emissió. I ha reivindicat les audiències de les seves produccions, defensant que no es pot analitzar el cost sense tenir en compte els resultats.

Roures va revelar també que, abans d’integrar El Terrat, una productora i l’altra era rebien el 36% i 33% del total d’assignacions de TV3, mentre que ara, conjuntament, sumen el 22%. L'empresari ha aprofitat per llançar un dard a Col·lapse dient que el programa registrava cinc punts menys d’audiència que el Preguntes freqüents, manufacturat aquest últim per El Terrat.

En el torn de preguntes dels grups, un afer recurrent ha estat la relació de Mediapro amb Triacom, la productora acusada de cobrar a TV3 preus fins a un 50% més cars que el mercat i desviava part dels diners a Convergència per finançar el partit. Qui acabava elaborant els programes era Mediapro, però Roures va insistir que segons la investigació judicial la seva empresa va fer els treballs a preu de mercat. Precisament, aquesta setmana ha transcendit el veredicte judicial, que condemna el fundador de Triacom i exgerent de TV3, Oriol Carbó, a una pena de vuit mesos de presó. Contestant Lorena Roldán, del grup mixt, ha dit: “En 71 pàgines de sentència no veurà el nostre nom enlloc. Vam adquirir un 10% de Triacom quan es va crear, i el vam vendre fa sis o set anys. Però és que en 30 anys hem participat en 36 productores diferents. I mai vam absorbir Triacom, com ha dit la diputada”.

Des del PSC s’ha criticat l’entrevista a l’excomissari Villarejo, per donar veu a un delinqüent, i es va preguntar si havia cobrat res per l’entrevista al Preguntes freqüents. “Qui va denunciar públicament el senyor Villarejo vam ser nosaltres, en un documental censurat a tot arreu titular Les clavegueres de l’interior”, ha respost Roures, que ha assegurat no haver interferit en el programa per portar-lo. “Som respectuosos amb la gent que treballa amb nosaltres”, ha afegit.

Els suborns del FIFAgate per aconseguir drets esportius va ser un altre dels flancs que els partits hostils amb Mediapro van atacar. El soci fundador del conglomerat mediàtic va recordar que, com que el cas no es va jutjar perquè es va arribar a un acord amb la Fiscalia de Nova York, no es pot dir que ningú hagi condemnat la seva empresa. Això sí, ha admès haver pagat 24 milions de multa, i haver implementat mesures de control addicionals per impedir que es torni a repetir un cas similar. L’afer es va denunciar el 2015 i se li van donar tres anys per aplicar aquestes mesures correctores.

També s’ha parlat del documental sobre el judici a l’1-O, polèmic perquè un àudio filtrat presumptament per fonts policials mostrava Tatxo Benet parlant amb David Madí amb l’objectiu d’aconseguir el plàcet necessari polític perquè TV3 comprés el documental. En aquell moment, la pretensió era vendre’l per 800.000 euros, que finalment van quedar-se en 440.000. Roures ha revelat aquest divendres que va costar 1.200.000 euros i ha afirmat que si no va treure els resultats d’audiència esperats és perquè se’l va castigar a una mala hora, tard a la nit dels diumenges, per evitar que el cas aixequés més polseguera.

Roures ha marxat de l’hemicicle prometent donar una dada que diversos diputats, especialment del PSC i els comuns, feia temps que reclamaven: el sou de Pilar Rahola. Segons ha dit, el lliurarà al president de la comissió de control, però ha rebutjat detallar-lo en la sessió, perquè temia que aleshores els titulars de premsa se centrarien en aquest detall. El productor ha deixat caure, de passada, que no li agradaven les participacions de l’analista política, propera al sector puigdemontista de Junts.

stats