TELEVISIÓ
Mèdia20/09/2019

Humor a cops de martell (i sense protecció)

En Peyu i Jair Domínguez presenten ‘Bricoheroes’, que s’estrena aquest diumenge al canal de YouTube de TV3

Albert Castellví Roca
i Albert Castellví Roca

BarcelonaQui vulgui aprendre a penjar un quadre o muntar un armari, millor que busqui un altre programa. A Bricoheroes hi ha serres, martells i cargols, però les dues persones que els fan servir, en Peyu i Jair Domínguez, tenen uns coneixements de bricolatge “justets”, segons reconeix el primer. L’explicació és senzilla: malgrat el nom i l’ attrezzo, Bricoheroes no és un programa de bricolatge, sinó un espai d’humor que vol “no deixar res dret”, segons en Peyu. El format s’estrena aquest diumenge a les 22 h, però no s’emetrà per televisió, sinó a través del canal de YouTube de TV3. Un cop acabada l’emissió, es podrà trobar a la mateixa plataforma i també a Instagram TV i a TV3alacarta. De moment s’han produït 20 capítols d’entre 10 i 15 minuts.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En declaracions a l’ARA, en Peyu explica que el projecte de Bricoheroes és anterior al de Natura sàvia, una altra creació seva que es va estrenar a TV3 la temporada passada. “El format és una paròdia d’aquests programes com Forjado a fuego i tot això que fan a DMax. Li hem donat una estètica ianqui i, sobretot, molta actitud”, diu l’humorista. Cada capítol està centrat “en la construcció o la reparació d’alguna cosa de la llar”, però en realitat això és només “una excusa” per fer humor de qualsevol cosa, i “sense filtres”.

Cargando
No hay anuncios

De fet, en un dels vídeos promocionals del programa, ell mateix explicava quins són els (pocs) límits que s’han posat: “Els anirem trobant a mesura que anem fent els capítols. A mesura que vagin arribant les denúncies, nosaltres anirem pitjant el fre. [Farem el programa] amb respecte a tots els col·lectius i pensant que la gent és una mica intel·ligent i entendrà que això que estem fent no és el Telenotícies”. En aquest sentit, en Peyu reconeix que ni ell ni Domínguez tenen “gaires manies” a l’hora de fer humor, i que la seva voluntat és “fer-ho avançar una mica tot”. “En aquest país l’humor està encallat en el políticament correcte. Humoristes com el Ricky Gervais fan espectacles que aquí escandalitzarien. Superem-ho, tirem milles!”, reclama.

Oblidar-se de l’actualitat

Una de les característiques del programa és que, en bona part, és fruit de la improvisació. “Hi ha una introducció on presentem el tema, que és la part més guionada, però hem volgut que el programa sigui molt de veritat. En Jair i jo ja ens coneixíem, ens entenem molt bé, i el que s’emetrà és el que es va gravar. Hi ha algunes cagades, o moments que se’ns escapa el riure, que també han entrat al muntatge final dels capítols”, diu en Peyu, que produeix el format a través de la seva productora, ElCorral de l’Humor.

Cargando
No hay anuncios

Mentre clavin claus i tallin taulons, els dos presentadors parlaran una mica de tot. “Els temes apareixen espontàniament, surten els que surten”, assegura en Peyu. I continua: “Hi ha crítica política, però de grans idees i de fons, més que de coses d’actualitat. L’actualitat ens carrega una mica, i a nosaltres ens agrada fer humor de coses més importants que la política”.

El programa també compta amb la participació de personatges coneguts que hi faran cameos. En alguns casos apareixeran durant el capítol i en d’altres només en els clips de vídeo que es penjaran a les xarxes al llarg de la setmana, per “fer bullir l’olla” fins a l’emissió del següent episodi. Hi passaran, per exemple, el periodista Eloi Vila; el xef Nandu Jubany; el presentador del Ja t’ho faràs!, Rafel Vives, i músics com Albert Pla, Arnau Tordera (d’Obeses) i Josep Montero (d’Oques Grasses). Al primer capítol, en què els presentadors expliquen com penjar un quadre (del rei), hi surt breument l’exdiputat de la CUP David Fernàndez. “Són només cinc segons, però són màgics”, promet en Peyu.

Cargando
No hay anuncios

El presentador també justifica que facin servir les eines sense cap tipus de protecció. “Hem treballat com ho fa el 95% de la població quan fa bricolatge. En general a casa som bastant cutres, no fem Bricomanía precisament”, bromeja. Amb tot, admet que “en alguns capítols ha anat just” que no prenguessin mal.

Buscar nous públics

Bricoheroes és el segon programa que TV3 emet exclusivament a internet en els últims mesos, després que el novembre passat estrenés la sèrie per a Instagram PoliAmor. “Ara per ara el negoci no és en el món digital, però creiem que hi hem de ser, perquè ens permet experimentar i agafar nous públics: TV3 té un públic molt gran d’edat i la manera de portar els joves cap a nosaltres intentem que sigui el digital. Però hi som més modestament del que voldríem, per una qüestió pressupostària”, explica Sigfrid Gras, cap de continguts i programes de TV3. Bricoheroes es va plantejar des de l’inici com un format per a internet, però, a més, pel seu to “gamberro”, tindria difícil trobar un lloc a la graella. “És clarament per a més grans de 18 anys. El llenguatge és massa políticament incorrecte per a TV3. A YouTube ens ho podem permetre una mica més”, diu Gras.