La HBO necessita més èxits com ‘Joc de trons’

La HBO necessita més èxits com ‘Joc de trons’
i àlex Gutiérrez
24/04/2016
2 min

BarcelonaEn el reialme de les sèries premium, el tron ha tingut fins fa ben poc un ocupant indiscutible: la HBO. Aquest era el canal que tenia les ficcions més cobejades, el que marcava la pauta estètica i el que recollia més premis televisius. L’estrena de la sisena temporada de Joc de trons suposa l’exhibició d’aquest poder davant de la competència. Al capdavall, es tracta de la sèrie que més expectativa genera: només cal veure que any rere any és la sèrie més piratejada arreu del món. Però tot i que disposa del davanter centre més cotitzat, la cadena comença a mostrar símptomes de fragilitat i és incapaç de mostrar tot un equip cohesionat, és a dir, un catàleg sencer de sèries que no depengui d’una única estrella. En aquest context, serveis com Netflix, Amazon i Hulu es freguen les mans.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

De fet, el senyal d’alarma es va encendre ja a finals de l’any passat, quan es van saber les nominacions als Globus d’Or i Netflix va sumar per primer cop més candidatures que no pas la HBO. I dilluns la revista Variety citava un estudi segons el qual, per a la majoria d’americans, les millors sèries i programes les està fent Netflix, amb la HBO en segon lloc.

Tots dos serveis sembla que juguen estratègies ben diferents. La HBO busca sèries que disputin la Champions, per seguir amb el símil futbolístic. El problema és que aleshores fa poques apostes, però de molt pressupost, i el risc és més gran. Aquest any, per exemple, ha acusat la clatellada propinada per la crítica a la segona temporada de True detective i el fracàs també de la nova sèrie Vinyl, tot i que estava avalada per Martin Scorsese i Mick Jagger. Netflix, per contra, està en fase molt expansiva i fa gala de tenir un talonari infinit. La seva estratègia és la de la perdigonada: fer moltes propostes, tant en drama com en comèdia, i esperar que alguna sobresurti clarament.

Ara bé, si els premis Emmy són un barem, la HBO encara té una posició dominant: en va guanyar 43, incloent el hat trick de millor drama ( Joc de trons ), millor comèdia (Veep ) i millor minisèrie (Olive Kitteridge ). Però per poder sostenir delicatessens com Show me a hero o The leftovers, que tenen audiències discretes, convé dotar-se de més d’un gran èxit de públic.

De moment, la cadena té uns quants cartutxos per fer oblidar el fiasco de Vinyl. Aviat estrenarà la nova sèrie de David Simon, que, sota el títol de The deuce, explora la indústria del porno americana als anys 70, amb James Franco de protagonista. I ha fitxat Anthony Hopkins per al remake del film Westworld, una estranya distopia que narra com un parc temàtic es converteix en un horror quan els autòmates que recreen el Vell Oest cobren consciència. En l’apartat històric, el canal vol explicar la vida del president dels EUA Andrew Jackson, en una sèrie que protagonitzarà Sean Penn i que es titularà American lion. En l’apartat de comèdia, Divorce, escrita per Sharon Horgan ( Catastrophe ) és un dels plats forts previstos per a aquest curs.

stats