AUDIÈNCIES
Mèdia03/10/2020

I Guillem Agulló va regnar als audímetres dels Països Catalans

La primera emissió conjunta a Catalunya, el País Valencià i les illes Balears obté unes xifres excel·lents

àlex Gutiérrez
i àlex Gutiérrez

BarcelonaL'estrena televisiva de la pel·lícula La mort de Guillem arribava carregada de significació. Primer, perquè suposava poder retre justícia –ni que fos audiovisual– a la figura d'aquest jove independentista antifeixista, assassinat l'any 1993. I, segon, per les circumstàncies de l'emissió: es tractava d'una estrena simultània a TV3, IB3 i À Punt. No és la reciprocitat, però s'hi comença a assemblar. I els resultats d'audiència, ni que fos pel tema de l'obra, van acompanyar: 646.000 espectadors van veure el film.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En el cas de TV3, La mort de Guillem va aconseguir congregar 430.000 espectadors de mitjana i un 17,6% de quota de pantalla. L'interès per la matèria es va fer evident també amb els 221.000 espectadors (i un 17,0%) que es van quedar, passada la mitjanit, per veure el Sense Ficció dedicat també a Agulló. I també és inèdit, a quarts de dues de la matinada, aconseguir retenir encara 90.000 catalans (un 12,5% dels que a aquella hora miraven la televisió) que van voler veure el curtmetratge de l'Escac sobre el jove antifeixista.

Cargando
No hay anuncios

En el cas d'À Punt, la pel·lícula va aconseguir 201.000 espectadors i un 10,9% de share que quasi quadruplica la mitjana del canal. I, a les Balears, IB3 va aconseguir 15.000 espectadors i un 4,4% de seguiment, en línia amb la seva mitjana.

L'impuls del film va ser decisiu per fer enfilar la quota global del dia de TV3 fins al 17,3%, cinc punts per sobre de la segona classificada a Catalunya, Telecinco.