‘REALITY’
Mèdia22/12/2019

Mediaset treu ‘GH’ del coma

El xou tanca amb un espectacular 32,5% d’audiència a Espanya tot i la crisi de reputació

àlex Gutiérrez
i àlex Gutiérrez

BarcelonaQuan va tancar l’edició número 18 de Gran Hermano, el desembre del 2017, el format semblava tocat de mort: el reality havia marcat el seu mínim històric amb un 14,7%, la meitat de l’audiència de deu anys enrere. Però la reanimació del format, per la via d’adjuntar-li el sufix VIP, ha resultat tot un èxit: l’any següent, la sisena edició amb famosos s’enfilava fins al 29,7% i, enguany, la setena es va tancar ahir amb una mitjana global del 32,5% de share : unes quotes habitualment fora de l’abast de les cadenes, des de la implantació de la TDT.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

De fet, cal retrocedir fins al 2002 per trobar un registre similar: l’edició de Gran Hermano d’aleshores, la tercera, va aconseguir un 34,4% de share, però en uns temps en què ni Cuatro, ni La Sexta, ni la panòplia de canals temàtics actuals seien a taula per reclamar el seu tall de pastís. Això sí: aleshores el programa va ser vist per 5,2 milions d’espectadors i, aquest 2019, s’ha obtingut una quota similar amb només 3,2 milions. A Catalunya, el xou ha tingut uns resultats també importants, però clarament per sota de la mitjana -i és la segona comunitat on registra menys seguiment- amb un share del 25,0%.

Cargando
No hay anuncios

Però el fenomen GH no s’explica només a partir de la dada que es dona, que és la que correspon a les gales. Aquesta temporada han coincidit fins a set formats diferents del mateix xou, escampats per Telecinco i Cuatro, cadascun amb la seva dada d’audiència: els debats, els resums de l’access prime time, els Límite 48 horas... La quota global de Telecinco al novembre, per exemple, va ser del 15,8%, que era el seu màxim des del juny del 2016, gràcies aleshores a l’Eurocopa.

El programa ha aconseguit, a més, aquests resultats excel·lents tot i la crisi de reputació -i d’anunciants- que es va desfermar arran que es conegués com havia gestionat un cas de presumpta agressió sexual dins la casa, dos anys enrere. De fet, el programa és especialment popular entre les dones, que constitueixen el 68,8% dels espectadors del reality. Quan emeten les gales, quatre de cada deu espectadores de televisió connecten amb el format (mentre que només ho fan dos de cada deu homes). Per comunitats, Múrcia és el lloc on triomfa més, amb un share del 42,7%.