TELEVISIÓ
Mèdia07/03/2013

'Gran Hermano' es desinfla després de 13 edicions liderant

La temporada actual és la menys vista i Milá ha demanat tornar als dijous

Albert Castellví Roca
i Albert Castellví Roca

Barcelona."Ja m'agradaria que Gran Hermano s'emetés el dijous!" Mercedes Milá va expressar aquest desig dilluns, durant la gala setmanal del reality que presenta a Telecinco, després d'informar que el debat sobre el format deixarà els dimecres per passar als dijous. La frase de Milá, més enllà d'una simple petició per tornar al dia que havia ocupat tradicionalment Gran Hermano durant els últims anys, és un símptoma del mal moment que viu actualment l'espai, que no ha encaixat gaire bé el trasllat als dilluns.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Telecinco va estrenar la 14a edició de Gran Hermano -Espanya és el segon país que arriba a aquesta xifra, després dels EUA, on ja es prepara la 15a temporada-l'11 de febrer, i va fer-ho convençuda que l'audiència li faria costat: la primera gala es va fer coincidir amb la final del concurs d'Antena 3 Tu cara me suena , amb l'objectiu d'aixafar la guitarra a la cadena rival fent caure les xifres d'un format que estava obtenint grans resultats. Però la jugada no li va sortir bé: Tu cara me suena va ser l'espai més vist d'aquell dia, i ho va aconseguir, a més, amb el millor resultat de la història, més de 4 milions d'espectadors i un 26,1% de share al conjunt de l'Estat. Mentrestant, Gran Hermano va registrar el pitjor inici de les seves 14 temporades, amb 3.061.000 espectadors i una quota de pantalla del 19,3%.

Cargando
No hay anuncios

Telecinco, però, no va perdre la confiança en un format que li ha donat grans alegries d'ençà que el va estrenar l'any 2000, i dos dies després es treia de la màniga una gala extra en dimecres que havia de fer ombra a l'estrena de la segona temporada de Luna, el misterio de Calenda . En aquest cas, el reality va complir l'objectiu de liderar la nit, però va fer-ho amb menys espectadors que el primer dia -en va tenir 2.673.000, amb un share del 19,9%- i amb un avantatge de tot just 271.000 persones respecte a la cadena de Planeta.

Des de llavors, les gales de Gran Hermano s'han concentrat al dilluns -el dimecres es reservava per als debats sobre el programa-, però els resultats han continuat sent poc satisfactoris. El 18 de febrer el reality es va veure superat per la sèrie de La 1 Gran Reserva , i el dia 25 va fer mínim (2,3 milions d'espectadors i 16,5% de share ) i va caure fins al tercer lloc de la franja, per darrere de la mateixa ficció i d'un especial solidari de Tu cara me suena . Aquesta setmana s'ha mantingut tercer, i a més ha vist com Antena 3 li passava la mà per la cara amb l'excel·lent debut de Splash! , que va tenir 4.476.000 seguidors, pels només 2.506.000 que va aconseguir Gran Hermano .

Cargando
No hay anuncios

El reality , doncs, es veu ara abocat a una situació insòlita, obligat a jugar a la mateixa lliga que els altres i a picar pedra per recuperar un lideratge de què havia gaudit pràcticament cada setmana en totes les edicions anteriors. L'única excepció va ser la dotzena, que tot i així es va tancar amb xifres lleugerament superiors a les que acumula la temporada actual. Sigui com sigui, i per bé que la pèrdua del lideratge de Gran Hermano era difícil de preveure, ja fa temps que el programa dóna mostres de debilitat. Les tres últimes temporades -comptant l'actual- han estat les menys vistes de totes, i han acabat amb mitjanes per sota dels tres milions d'espectadors, quan les anteriors sempre havien estat per sobre dels 3,4 milions. I això per no parlar dels increïbles 8,2 milions i 50,7% de quota de la primera edició, ja del tot inabastable.