Esports a la televisió

Gol es transforma i incorporarà sèries, pel·lícules i entreteniment

El canal de MediaPro manté l'esport, però vol lluitar contra Energy, de Mediaset, i Neox, d'Atresmedia

Gol Play recorrerà a les sèries de fons d'armari, com 'Miami Vice'
3 min

BarcelonaMoviment de fons a la TDT. El canal Gol deixa de ser merament esportiu i, a partir d’aquest divendres, incorporarà també sèries i cinema. De fet, en les últimes setmanes ja havia assajat introduir continguts diversos a la seva graella, aprofitant la sequera de competicions estival. Els bons resultats han animat la cadena, del grup MediaPro, a combinar de manera regular retransmissions en directe d’esdeveniments esportius i altres gèneres d’entreteniment. Aprofitant la remodelació, el canal canvia de nom i passa a dir-se Gol Play.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El motor d’aquest canvi és la constatació que el canal recollia bons resultats amb l’esport que oferia en directe, però baixava dràsticament amb les repeticions amb què omplia les graelles si a aquella hora no hi havia cap competició en marxa. Les sèries que s’han anunciat permeten intuir que Gol Play busca ara fer-se un lloc entre els canals adreçats principalment al públic masculí: El equipo A, Alerta Cobra, El coche fantástico o Miami Vice. Entre els films, hi ha títols confirmats com El jaguar o Armados y cabreados. També s’està negociant la compra de realities, concursos i factuals. Així, farà la competència a Energy, de Mediaset, i Neox, d’Atresmedia, que van anotar un 2,1% i un 1,8% de quota de pantalla de mitjana el 2021, respectivament. Gol, en canvi, tot just va aconseguir un 1,0% de share.

De fet, Gol ja és l’evolució de Gol Televisión, el canal que el conglomerat liderat per Jaume Roures va posar en marxa el setembre del 2008, aprofitant un dels buits disponibles en un dels múltiples d’Atresmedia. La idea era obrir la modalitat de pagament per visió a la TDT, que fins al moment havia estat del tot gratuïta a Espanya, i oferir 12 partits per 12 euros. Però la vicepresidenta del govern María Teresa Fernández de la Vega va frustrar aquests plans i va fer falta esperar una temporada per poder-lo posar en marxa, amb el nom de Gol T. Es va desencadenar aleshores una guerra comercial amb Sogecable, que mantenia el canal de pagament Canal+ La Liga.

Aquella marca es va mantenir fins al 30 de juny del 2015, data en què va deixar d’emetre per cedir el lloc a Mega, un canal temàtic, pel que fa a la televisió en obert, i beIN Sports, com a marca esportiva de MediaPro –participada al 50% per un grup qatarià– en el camp de la televisió de pagament. Un any més tard, però, la companyia catalana rellançava Gol en la televisió gratuïta, en aquest cas rellogant la freqüència a Veo Televisión, propietat d’Unidad Editorial, editora d’El Mundo. Des d’aleshores, el canal s’ha mantingut entre un mínim anual del 0,7% de quota el 2020 i un 1,1% de màxim, tot just un any abans. La seva millor dada mensual va ser el febrer del 2017, amb un 1,4% de share. I l’emissió més vista va ser el partit de tornada de la semifinal de la Copa del Rei, que enfrontava el Barça amb l’Atlètic de Madrid, que va enfilar-se fins als 5,3 milions d’espectadors de mitjana i un 26,5%.

“Gràcies als nous continguts de ficció i entreteniment, Gol aspira a arribar a més públic i impactar en nous targets d’audiència”, explica a l’ARA Kiku Carbonell, director de la cadena. “Es tracta d’una aposta que reforça les franges que no emeten contingut en directe i que complementen el millor esport en directe. Hem liderat les temàtiques esportives durant els últims sis anys i ara podrem arribar a nous espectadors, més enllà de l’esport”.

En els últims anys, el canal ha emès competicions com el Mundial femení de futbol del 2019, la Copa Fifa Confederacions, el Mundial de futbol sala, jornades rellevants de boxa, la UFC, el partit en obert de la Lliga Santander, el partit en obert de la UEFA Europa League o dos partits per jornada de Primera Iberdrola.

Ricardo Rosety, fitxat

Alguns dels rostres més populars del canal mantenen la seva presència a Gol, com Manolo Lama, Gemma Soler, Mónica Benavent o Irati Vidal. Però, per a aquesta nova etapa, s’ha anunciat també la incorporació de Ricardo Rosety, procedent de les files rivals de Movistar+. Nascut a Astúries l’any 1977, aquest periodista esportiu ha deixat la seva empremta a la SER, Onda Cero i la Cope, on ha dirigit diversos programes esportius. L’any 2010 va ser citat per Gol Televisió com a presentador d’informatius i programes de debat especials, però el 2019 va ser pescat per Movistar+ per fer de narrador dels partits de la Lliga Santander. Rosety serà a peu de camp durant els partits que narraran en directe Jordi Domínguez i Aitor Lagunas.

D’altra banda, MediaPro anunciava ahir la posada en marxa de Bar TV, una plataforma en streaming pensada per oferir tot el futbol i altres esports al sector de l’hostaleria. El principal avantatge de la seva proposta, segons la companyia, és que es tracta d’un model de distribució únic, per al qual no hi ha necessitat d’adquirir paquets addicionals amb cap operador.  

stats