Ahir al vespre, Freixenet va presentar el seu tradicional espot televisiu de Nadal, que enguany prescindeix dels personatges famosos i s'obre a la col·laboració dels internautes. L'espot ha estat dirigit per Bigas Luna, que repeteix després d'haver-se encarregat fa dues dècades del mateix anunci, llavors protagonitzat per Sharon Stone i Antonio Banderas. La versió íntegra de l'espot d'aquest Nadal dura 90 segons i s'inicia amb una de les característiques bombolles Freixenet, que assenyala que aquest any el brindis de la marca de cava és el del públic. Tot seguit es poden veure 15 vídeos que els internautes van penjar al YouTube i que va seleccionar Bigas Luna després d'una convocatòria que va fer Freixenet demanant motius per brindar. Tanquen l'espot les bombolles desitjant un bon Nadal.
La marca de cava apunta que es van rebre un total de 2.251 brindis, dels quals 1.646 van ser validats d'acord a les bases legals del concurs, i que van ser penjats al canal YouTube Premium de Freixenet. Els 15 escollits per formar part d'aquest anunci rebran un premi de 3.000 euros, mentre que el brindis des de l'espai que proposa l'internauta Javier González Bernardo ha guanyat la beca al millor realitzador novell, dotada amb 20.000 euros. Bernardo, de 35 anys, té una empresa d'audiovisuals i viu a cavall entre Astúries, els Estats Units i Londres.
Els vídeos que formen part de l'espot brinden per diversos motius, com la igualtat d'oportunitats, la vida, l'afany de superació, la fantasia, el ritme, el viatge màgic, els pares, els records, per donar la volta a les coses, o per ser un mica bojos. També hi ha un brindis rapejat, i un altre per atrevir-se i volar.
A l'espot, a més del nom dels internautes que van enviar els seus vídeos, també s'hi indica la seva procedència, i més de la meitat dels escollits són catalans, de poblacions com Cappont, Blanes, Ripoll, Sant Llorenç Savall, Cervera, Sóller -les Illes- i Barcelona (dos casos). Entre els vídeos que s'inclouen en l'espot, s'hi troben formats de qualitat molt diferents: des de càmeres digitals professionals, fins a textures més pròpies de mòbils o de webcams , com el vídeo en què apareix un jove rapejant una felicitació nadalenca. No hi falta una elegant filmació en blanc i negre, i tampoc vídeos casolans de factura força antiga. Fins i tot hi ha alguna gravació que es podria considerar com una concessió al friquisme.
El director de comunicació de la productora de cava, Pedro Bonet, va assenyalar en el moment de l'anunci de la convocatòria als internautes que el canvi de format de l'anunci no ha estat motivat per la crisi econòmica, i ho va argumentar assegurant que el pressupost de l'espot d'aquest any és exactament el mateix que s'hi va destinar el 2011, quan el van protagonitzar els ballarins Sara Baras i Juan Carlos Martínez.
La crisi llavors sí que va tenir-hi incidència, ja que el pressupost s'havia reduït respecte a l'any anterior, i també el 2009, quan es va repetir l'anunci del 2008, on apareixia l'equip espanyol de natació sincronitzada, per motius econòmics. Bonet va justificar la decisió de recórrer als internautes per elaborar l'espot per la necessitat de trobar "idees noves", i va recordar que ja fa 35 anys que Freixenet va iniciar la tradició d'estrenar anunci per Nadal. Bonet es va mostrar convençut que aquesta nova proposta "serà un èxit" perquè inclourà els mateixos ingredients de sempre, però posats al dia.
Diumenge que ve es podrà veure el vídeo per televisió, del qual també s'han rodat set versions de 20 segons. En anys anteriors, Freixenet havia fitxat parelles de famosos com Gwyneth Paltrow i Ángel Corella (2006), Demi Moore i Gabino Diego (2005), Pierce Brosnan i Nieves Álvarez (2004), mentre que el 2007 va encarregar a Martin Scorsese un espot inspirat en un film d'Alfred Hitchcock.