Frank Blanco celebra 500 tardes fent zàping
Després d’un inici complicat, ‘Zapeando’ s’ha consolidat a la sobretaula de La Sexta
BarcelonaEls espectadors de La Sexta s’esperaven trobar-hi un digne hereu de Sé lo que hicisteis, però es van decebre, perquè el nou programa presentat per Frank Blanco, Zapeando, s’assemblava més aviat a Sálvame. I en van deixar constància a Twitter: “El format amb el presentador dret i els col·laboradors a la seves butaques, com si fos un debat, és molt Sálvame. No m’agrada”, deia una usuària. “El problema de Zapeando és intentar fer del zàping un Sálvame. O una cosa o l’altra”, afegia un altre.
Aquell dia, el 18 de novembre del 2013, el nou programa de les sobretaules de La Sexta va tenir 526.000 espectadors i un 3,9% de quota de pantalla a Espanya, però durant les tres setmanes següents no va tornar a superar el mig milió de seguidors. Tot feia pensar que l’espai tindria sort si arribava a Nadal, però contra tot pronòstic el grup Atresmedia va seguir apostant-hi. Fent cas de les crítiques de l’audiència, va decidir modificar el format per situar el presentador i els col·laboradors asseguts al voltant d’una taula, va rebaixar el to estrident dels primers dies, va deixar de banda la improvisació per cenyir-se a un guió concret i, en resum, va intentar allunyar-se al màxim de l’estil Sálvame.
I va funcionar: el 18è programa, justament el dia que va aparèixer la taula al mig del plató, Zapeando va millorar les xifres de l’estrena, amb 566.000 seguidors i un 4,3%. No va ser un salt definitiu, i encara va fluixejar durant uns quants dies, però abans d’acabar l’any ja va superar per primera vegada la barrera dels 600.000; al gener va arribar als 700.000, i al febrer als 800.000. La primera temporada es va tancar amb 687.000 espectadors i un 5,3% de share de mitjana, i la segona ja va créixer fins als 894.000, amb un 7,2%. Aquest curs acumula, des de l’1 de setembre, 821.000 persones i una quota del 6,8%. El programa, doncs, ha aconseguit fer-se un lloc en una franja (de 15.45 a 17.30) en què Sálvame regna a Espanya i Amar es para siempre permet a Antena 3 ser segona opció. El seu màxim rival és la sèrie de La 1 Acacias 38, que habitualment s’imposa però per poc. I ho ha fet, a més, amb un perfil d’audiència que no és especialment jove: el 70% dels seus seguidors tenen entre 25 i 64 anys.
Pedroche tornarà al carrer
Amb aquestes bones xifres, i sense haver abandonat la graella ni tan sols a l’estiu -des del naixement del programa, Blanco només ha descansat una setmana, aquest agost-, el programa va celebrar dimecres el segon aniversari i avui arriba a les 500 edicions. Ho farà amb una entrega especial que estarà carregada de sorpreses, jocs, reptes i un pastís. Una de les novetats preparades la protagonitzarà la periodista Cristina Pedroche, que rememorarà la seva època com a reportera al programa. Pedroche tornarà a sortir al carrer, però ho farà disfressada amb el repte de preguntar als vianants l’opinió que tenen sobre ella sense que la reconeguin.
En paral·lel, la música tindrà un paper especial en el programa. Els col·laboradors de l’espai han reescrit la cançó All about that bass,de Meghan Trainor, per adaptar la lletra a les particularitats de Zapeando i han elaborat un videoclip que s’emetrà avui. Així mateix, Miki Nadal serà l’encarregat de fer un making-of del programa en només dos minuts i Frank Blanco ha promès que es tatuarà en directe si el compte de Twitter de Zapeando arriba als 300.000 seguidors. Finalment, rostres coneguts com el Gran Wyoming, Paula Echevarría, Jordi Évole, Sílvia Abril i Santiago Segura felicitaran els membres del programa per les 500 edicions.