Mèdia06/07/2014

La ficció concentra els grans èxits de la temporada

El públic avala la majoria d’estrenes de les privades, però no les de La 1

Albert Castellví Roca
i Albert Castellví Roca

BarcelonaSi la temporada passada va ser la del triomf dels talent shows, aquesta l’han marca els encerts en la ficció. El príncipe, El tiempo entre costuras i Chiringuito de Pepe han sigut algunes de les novetats més ben rebudes en una temporada en què les privades podran fer un balanç més positiu que TVE. A continuació resumim els principals encerts i fracassos del curs canal per canal.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

Telecinco

Cargando
No hay anuncios

‘El Príncipe’ arrasa, ‘La Voz’ no falla i el Mundial ho arrodoneix

Telecinco va començar la temporada apostant a cop segur amb la segona edició de La Voz, que no va repetir els registres de la primera però es va mantenir amb grans xifres: 3,4 milions d’espectadors i una quota del 23,2% -i la versió infantil encara ho va millorar-. Els principals èxits, però, han vingut de la ficció: El Príncipe ha sigut la revelació de la temporada en obtenir 5.219.000 espectadors i un 26,9% de share, i recentment ha sorprès Chiringuito de Pepe, que es presentava com una sèrie d’estiu sense pretensions però que acumula 4,3 milions de seguidors i un 24,7%. B & b també se’n va sortir prou satisfactòriament, igual que la minisèrie Niños robados, que va acostar-se als 4 milions.

La cadena ha tingut més problemes amb els magazins nocturns: Abre los ojos y mira va aguantar mitja temporada els dissabtes però no va consolidar-se, i el Se enciende la noche, de Jordi González, no va arribar al 10% i va ser cancel·lat al cap de dos mesos. Finalment Telecinco ha trobat el camí amb Hable con ellas, que supera el 15% de share. Pel que fa als realities, Supervivientes va fer un bon paper, però el nou Ex, ¿qué harías por tus hijos? està tenint problemes per arrencar. En tot cas, l’èxit rotund del Mundial amagarà les punxades que es puguin produir en el tram final de la temporada.

Cargando
No hay anuncios

Antena 3

De l’èxit d’‘El tiempo entre costuras’ a la decepció d’‘A bailar’

Antena 3 fa especialment evident que les sèries han sigut les triomfadores del curs. L’exemple més clar és El tiempo entre costuras, que va arribar a 4,9 milions d’espectadors i un 25,5% de quota, i va forçar Telecinco a canviar de dia La Voz. Però també Velvet i Sin identidad s’han mogut per sobre del 20%, La cúpula va arribar al 18,5% i Vive cantando al 15,2%. Les excepcions són Bienvenidos al Lolita -que va arrencar forta però va caure ràpidament- i El corazón del océano, que aspirava a repetir les xifres d’ El tiempo entre costuras però es va quedar a la meitat. L’altre encert del canal va ser l’estrena de Top chef, que ja ha renovat.

Cargando
No hay anuncios

Antena 3 té un punt dèbil les nits de divendres, que no van poder solucionar ni Los mayores gamberros ni Por arte de magia. Va tenir més sort Me resbala, que va fer una bona primera temporada però es va quedar més curt en la segona. Amb tot, la principal decepció va ser el concurs A bailar, cancel·lat abans d’hora després d’haver perdut la meitat dels espectadors en un mes.

La 1

‘MasterChef’ compensa el mal paper de les estrenes

Cargando
No hay anuncios

El pou de la pública sembla no tenir fons: si fa un any tancava la seva pitjor temporada, amb una mitjana del 10,8%, aquest curs l’acabarà amb un 10,2%, i bona part de la culpa és de les estrenes. Uno de los nuestros, Se hace saber, Generación rock i El pueblo más divertido han sigut les punxades més sonades, però els fracassos no s’acumulen només a la nit: el criticat Entre todos no ha arribat al 8% de quota a les tardes, cosa que no li ha impedit renovar.

L’única novetat que s’ha salvat és ¡Mira quién baila!, tot i que mai va tenir opcions de liderar ni d’acostar-se als resultats de l’etapa anterior, tancada el 2009. Entre els èxits de la pública s’hi poden comptar MasterChef i la seva versió infantil i un clàssic com Cuéntame cómo pasó, que tot i així va obtenir els pitjors resultats de les seves 15 temporades.

La Sexta

Cargando
No hay anuncios

‘Zapeando’ no triomfa però cobreix expectatives

Pràcticament totes les estrenes de La Sexta s’han situat per sobre del 6,6% de share mitjà que ha obtingut la cadena. És el cas d’El jefe infiltrado (11,7%), El club de la comedia (11,2%), Encarcelados (9,1%) i Millonario anónimo (7,6%). També va fer un bon paper, a principis de temporada, la sèrie Revolution. A això cal sumar-hi el bon retorn d’Andreu Buenafuente al late night i la bona acollida d’ El chiringuito de jugones.

A la tarda, Zapeando s’ha quedat més curt, amb un 5,3%, però ha fet revifar una franja que la cadena no aconseguia fer funcionar des del comiat de Sé lo que hicisteis. Per completar el retrat, cal recordar que El intermedio ha tancat la seva millor temporada i que Salvados s’ha acostat als registres rècord de l’any passat. L’especial Operación Palace, un dels moments clau del curs televisiu, va arribar als 5.229.000 espectadors i al 23,9% de quota.

Cargando
No hay anuncios

Cuatro

‘Dreamland’ punxa però Risto Mejide se’n surt

El Viajando con Chester de Risto Mejide no ha fet ombra a Salvados, però el seu 7% ha fet créixer la quota mitjana de Cuatro, que és del 6,3%. ¿Quién quiere casarse con mi madre?, el concurs de cuina Deja sitio para el postre i el fitxatge de CSI també han sigut aportacions positives. La gran decepció va ser Dreamland, que s’havia de convertir en un fenomen però va acabar emetent-se de matinada. Tampoc va trobar el seu lloc Ciento y la madre, que es va quedar amb un 5,1%. Entre els espais diaris, el que ha donat més bon resultat és la sèrie Ciega a citas, que obté un 6,3% de share amb 733.000 espectadors. En canvi, Avenida Brasil i Mi madre cocina mejor que la tuya acumulen fins ara un 3,7%. Tampoc ha fet bons resultats, en les dues primeres setmanes, l’espai d’humor Todo va bien.

Cargando
No hay anuncios

TV3

‘El foraster’ i ‘Oh happy day’, els grans descobriments

TV3 ha descobert aquest curs dos formats que poden tenir un llarg recorregut: d’una banda, Oh happy day ja prepara la segona edició després d’haver tancat la primera amb 416.000 espectadors i un 15,1%, i de l’altra El foraster acomiada avui la segona etapa en menys d’un any. Són destacables també els 316.000 seguidors i el 17,3% de quota que està aconseguint Ja t’ho faràs en les sobretaules de dissabte, una franja que la cadena ha revitalitzat situant-hi clàssics com Veterinaris i Caçadors de bolets. També ha portat bones notícies el retorn d’Afers exteriors, que va arribar al 14%.

Cargando
No hay anuncios

L’11,9% de .Cat i l’11,5% de Collita pròpia entren dins del que es pot exigir a un espai de debat i a un de divulgació, però la sèrie 39+1, amb 299.000 espectadors i un 9,9%, no ha complert expectatives.

8TV

Cuní i Arús s’estanquen però ‘Migdia’ es fa un lloc

8 al dia tancarà la temporada amb un 6,8% de quota i 168.000 espectadors, unes xifres lleugerament inferiors a les de fa un any. Arucitys també baixa una mica, però en canvi Migdia gairebé dobla els resultats de l’any passat i se situa amb 32.000 seguidors i un 3,3% de share.