Xarxes
Mèdia17/03/2021

Facebook arriba a un acord amb News Corp per pagar pels seus continguts

L'acord permetrà a la xarxa social compartir les informacions produïdes pels mitjans del grup a Austràlia

ARA
i ARA

El conflicte entre Facebook, els mitjans de comunicació i el govern australià ha entrat en fase de reconciliació. La companyia de Mark Zuckerberg ha arribat a un acord amb News Corp Australia, el grup de comunicació de Rupert Murdoch, per pagar pels continguts produïts pels seus mitjans. L'acord ha arribat setmanes després que el govern australià aprovés un projecte de llei que preveia que les grans tecnològiques paguessin als mitjans de comunicació pels seus continguts.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

News Corp, que el mes passat va arribar a un acord semblant amb Google, no ha donat detalls de la quantitat econòmica que haurà de desembutxacar Facebook pels tres anys de contracte signat i que li permetrà usar els continguts dels mitjans australians del grup. Murdoch controla el 70% de la premsa australiana, amb capçaleres com The Australian, The Daily Telegraph i The Herald Sun. També és propietari de Sky News Australia, un canal conservador que segueix els paràmetres de la nord-americana Fox News i que s'ha convertit en un dels mitjans amb més continguts compartits a Facebook.

Cargando
No hay anuncios

News Corp Australia ha sigut un dels grups de comunicació que ha pressionat perquè l'executiu de Canberra posés en marxa la nova legislació, mal rebuda per les tecnològiques. A finals de febrer, Facebook va mostrar el seu enuig bloquejant sense previ avís les publicacions dels mitjans locals i les pàgines oficials del govern, inclosos serveis de salut i emergències. Després d'aquesta mesura de pressió, la companyia i el govern van arribar a un acord segons el qual la legislació no afectarà Facebook si la companyia pot demostrar que ha fet "una contribució significativa a la sostenibilitat de la indústria informativa australiana" a través d'acords comercials amb mitjans de comunicació.