AUDIÈNCIES
Mèdia13/05/2018

Eurovisió i 'l'efecte Almaia': el festival aconsegueix el millor registre dels últims deu anys

La popularitat dels representants d'Espanya impulsa el certamen fins al 43,5% de quota de pantalla

Ara

BarcelonaTot i que Espanya segueix sense aixecar cap a Eurovisió, 'l'efecte Almaia', nom popular amb què es coneix la parella que va representar el país formada per Alfred i Amaia, s'ha fet notar en les dades d'audiència. El festival va ser seguit per 7,1 milions d'espectadors i va obtenir una quota de pantalla del 43,5%, el millor registre del programa en els últims deu anys. A més, el moment de les votacions va ser seguit per més de 8 milions d'espectadors i va registrar un 51,2% de 'share'. La parella va quedar en 23a posició i va aconseguir 61 punts.

Inscriu-te a la newsletter La meva reina JaneTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

A Catalunya, el festival va obtenir un 38% de quota i el van seguir 975.000 espectadors. L'audiència va pujar en el moment de les votacions i es va enfilar fins al 45% de 'share' i el milió d'espectadors.

Cargando
No hay anuncios

El registre de l'edició d'enguany és el millor des del 2008, quan Rodolfo Chikilicuatre va marcar un 59,3% de quota i va superar els nou milions d'espectadors. Aquestes dades van convertir l'actuació en la segona més vista des del 1992, any en què es va començar a fer seguiment d'audiència del festival.

El resultat d'aquest any suposa una millora de gairebé 16 punts respecte l'any passat, quan l'actuació de Manel Navarro va obtenir un 'share' del 28,6% i 3,9 milions d'espectadors.

Cargando
No hay anuncios

L'audiència obtinguda pel festival demostra el poc impacte de diferents iniciatives de boicot, impulsades per organitzacions com Hazte Oir, que van demanar que no es mirés el festival després que Alfred regalés a Amaia el llibre 'Espanya de mierda' aquest Sant Jordi.