TELEVISIÓ
Mèdia24/04/2013

Els espectadors de TV3 s'enganxen a la 'Lletra petita'

El programa s'acomiada avui amb èxit i podria tenir continuïtat

Albert Castellví Roca
i Albert Castellví Roca

Barcelona.Posar un programa sobre economia en el prime time d'un canal generalista és poc habitual i força arriscat, perquè aquest tipus d'espais solen atraure un públic més aviat reduït. TV3, però, ho va fer al febrer i l'aposta li ha sortit bé: Lletra petita s'acomiadarà avui (22.30) amb uns resultats prou satisfactoris i havent-se convertit en líder habitual de la seva franja. A falta de l'última entrega, dedicada a la telefonia mòbil, el programa acumula una mitjana de 421.000 espectadors i un 13,8% de quota de pantalla, tot i que ha coincidit amb dos partits claus del Barça -l'anada dels vuitens de final de la Lliga de Campions contra el Milan i la tornada dels quarts contra el PSG- i s'ha hagut d'enfrontar a espais tan potents com ¡Mira quien salta! o Gran Hermano .

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

"No ens esperàvem uns resultats com els que hem tingut", admet el director del programa, Xavi Garcia, que assenyala que "els indicadors qualitatius també són positius". "És un programa molt exigent, que requereix un determinat estat d'ànim del públic, de fixar-s'hi i estar atent. I hem aconseguit una audiència molt fidel", continua.

Cargando
No hay anuncios

La clau per aconseguir-ho ha estat, sens dubte, la capacitat d'aproximar l'economia a la realitat quotidiana dels espectadors. "La primera pregunta que ens hem fet sempre era què podíem fer nosaltres com a consumidors -explica Garcia-. Després també hem parlat amb empreses i administracions, i hem fet preguntes impertinents quan calia, però volíem parlar sobretot del consumidor". La presentadora del format, Lídia Heredia, destaca la feina del departament de nous formats de TV3, que "sap fer entretingudes coses que en principi no ho semblen". La presentadora reconeix que "el moment era oportú", i que el context de crisi ha contribuït al bon funcionament del programa, però alhora creu que el format ha demostrat que "en prime time la gent també té ganes de veure contingut, no només evasió".

Segurament perquè l'èxit del programa fos complet caldria que els espectadors aprofitessin els seus consells per modificar els hàbits de consum. Garcia, però, és conscient que això pot ser un procés "molt llarg" i que "canviar un acte de consum de la nit al dia" és molt complicat". "El que intentem és que la gent s'ho plantegi. Si hi comences a pensar, a poc a poc es poden anar fent coses", conclou.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a un possible retorn del programa, el director assegura que de moment no està clar què passarà, però afegeix: "No és cap descobriment, però els capítols dedicats a l'alimentació han sigut els més vistos. I hi estem donant voltes, a veure si decidim estirar aquest fil, i com ho fem". En tot cas, considera que "hi ha una preocupació creixent" per aquest tipus de temes, i que per tant aquesta és "una via per explorar" en projectes propers, tot i que possiblement no serà amb el mateix nom ni amb el mateix format.

De moment el que ja es pot trobar des de fa unes setmanes és el llibre del Lletra petita , que segons Heredia -que n'ha escrit el pròleg- "resumeix l'esperit" del format a partir de "la documentació i el material" de què disposava el divulgador ambiental Jordi Bigues, que ha assessorat l'equip del programa.