Mèdia24/05/2016

Un informe encarregat per la Conferència Episcopal critica el biaix ideològic de 13TV

Segons Eldiario.es, el document considera que la cadena és "culturalment pobra" i molt propera al PP

Ara
i Ara

Barcelona13TV és "una televisió-muralla amb un discurs polític tancat que no proposa l'evangeli i que convoca un públic proper al PP i d'edat elevada". Així és com es defineix la cadena de la Conferència Episcopal en un estudi encarregat per aquest mateix organisme per analitzar els continguts del seu canal de televisió, segons revela Eldiario.es. L'informe, elaborat a iniciativa d'un grup de bisbes "propers al papa Francesc", és molt crític amb el biaix ideològic de 13TV, i serà objecte de debat a la pròxima reunió de la comissió permanent de l'episcopat espanyol.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El document assenyala també que "13TV és una televisió eminentment política amb una marca definida a la dreta" i lamenta que té "un perfil culturalment pobre" i que es dirigeix "especialment a un públic de la tercera edat". Els autors de l'informe consideren que, "en aquest moment de canvi social i polític a què assistim, l'exigència de neutralitat i l'obertura a les diverses sensibilitats es converteix en una urgència de diàleg", però constaten que el canal "es mou directament en l'òrbita política del PP", especialment en els seus "programes estrella", entre els quals cita explícitament 'El cascabel' i 'La marimorena'.

Cargando
No hay anuncios

L'informe adverteix, en conseqüència, que "la televisió de l'Església no va per bon camí ni en l'objectiu de la presència de l'Església en la societat ni en el diàleg amb la cultura ni en la comunicació de l'evangeli", per la qual cosa reclama un "canvi de guió". En aquest sentit, lamenta "una impròpia identificació" d'aquesta institució amb "la dreta política" que "porta a una desafecció d'altres sectors de la població".

Segons Eldiario.es, la Conferència Episcopal inverteix anualment 10 milions d'euros a 13TV –que és deficitària–, mentre que una institució com Càritas rep 6 milions cada any.