TELEVISIÓ
Mèdia03/04/2013

Empat absolut de les privades al març

L'èxit de 'Splash!' i 'La Biblia' compensa els bons resultats dels partits de la selecció espanyola

Albert Castellví Roca
i Albert Castellví Roca

Barcelona.L'audiència televisiva del març al conjunt d'Espanya ha deixat un resultat del tot inèdit: Telecinco i Antena 3 han empatat a la primera posició amb un 13,1% de quota de pantalla mensual, mentre que els segons canals dels grups respectius també han obtingut els mateixos resultats, amb un 5,9%. Per decidir un guanyador, doncs, cal sumar les aportacions de la resta de canals minoritaris, i en aquest cas s'imposa Mediaset, tot i que per només dues dècimes: la suma dels seus vuit canals arriba al 28,4% de quota, mentre que els set d'Atresmedia es queden amb el 28,2%.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

L'empat entre Antena 3 i Telecinco s'ha consumat durant la Setmana Santa. Antena 3 havia obert el mes amb força gràcies a l'estrena de Splash! , i l'inici de la temporada de Fórmula 1 també va fer créixer les xifres del canal. Telecinco, però, tenia dos asos a la màniga per als últims dies del mes: els dos partits de classificació per al mundial del Brasil que la selecció espanyola de futbol va disputar contra Finlàndia i França. El primer va superar els sis milions d'espectadors, però el segon, clau per al futur de l'equip espanyol, va arribar als 10,5 milions de seguidors al conjunt de l'Estat, i va deixar Telecinco en primer lloc.

Cargando
No hay anuncios

La reacció d'Antena 3 va arribar in extremis , diumenge, amb l'emissió de l'últim bloc de capítols de la sèrie La Biblia . El final de la ficció -que aquí es va veure unes hores abans que als EUA- va fregar els tres milions d'espectadors i va permetre que la cadena recuperés les dues dècimes que li feien falta per empatar amb la seva competidora.

Enmig d'aquest duel TVE ha tornat a quedar relegada a una posició gairebé residual. La corporació pública va fer un 16,6% de share al març, i l'aportació del seu primer canal va ser tot just del 10,2%. La 1, per tant, iguala el mínim històric del febrer, malgrat que la segona i la tercera emissió més vistes del mes són els partits de Champions Manchester-Reial Madrid i Barça-Milan, que es van veure per aquesta cadena. La bona notícia per a La 1 és que redueix a 2,9 punts la distància amb Antena 3 i Telecinco, que cauen, respectivament, una i quatre dècimes. De fet, la tendència de tots els canals generalistes és a la baixa, mentre que els temàtics guanyen terreny.