Empar Marco preveu que la nova CVMC comenci a emetre abans de mig any
La Corporació constarà, inicialment, d'un canal de televisió, dos de ràdio i una web
ValènciaLa periodista Empar Marco, que dijous va ser escollida directora general de la nova Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació (CVMC), preveu iniciar "en un termini no superior a sis mesos" una programació bàsica en almenys algun dels mitjans. El seu projecte, escollit pel consell rector de la CVMC, consta, d'entrada, d'un canal de televisió, dos de ràdio i una web i proposa una estructura transversal, adequada al concepte de l'empresa, "innovadora, creativa i sostenible".
La nova CVMC buscarà sinergies per fer compatibles els llenguatges específics de cada mitjà amb equips professionals especialitzats, que comparteixin totes les àrees, les tècniques i la producció, des del respecte al pluralisme i la independència informativa. La intenció és que hi hagi una redacció única per a tots els mitjans, que estarà ubicada a l'edifici històric de la Radiotelevisió Valenciana, a Burjassot, i que comptarà amb delegacions territorials a Alacant i a Castelló de la Plana.
En relació amb la plantilla, sense especificar xifres concretes, el projecte remarca que s'adapta a les circumstàncies pressupostàries, "tant pel que fa a l'estructura que proposa com a la plantilla que convoca". Així mateix, la nova directora general afegeix que s'incideix en un model de gestió publicitària adaptada a l'economia local, amb un sistema de control, d'avaluació i de transparència de la gestió.
Segons ha explicat Marco a l'ACN, el projecte garanteix "un ampli relat informatiu al servei dels valencians", tant en les notícies diàries com en els programes dedicats a la informació, i proposa que l'ecosistema de comunicació valencià que s'intenta empentar integri el sector audiovisual "no sols com a productor de continguts, sinó també vinculat al repte de fabricar nous formats".
En aquest sentit, es proposa un departament específic d'investigació en innovació i que també estarà connectat a les universitats, als centres de recerca i als àmbits de l'educació i la cultura. Aquesta vinculació inclou la xarxa de mitjans locals i comarcals, amb qui es vol mantenir una estratègia de col·laboració per produir tant informatius com obres audiovisuals.
La creació d'un club infantil i l'elaboració de programes audiovisuals amb complicitat del món educatiu són altres dels projectes que la nova CVMC planteja per estimular el sentiment de pertinença i d'identificació dels més petits i dels joves amb els mitjans públics.
La major part de la producció dels programes d'entreteniment i ficció es confien a la indústria audiovisual valenciana, que haurà d'assumir els valors socials i ètics que vol transmetre la CVMC, "descartar programes que denigren les persones i posar-se al servei dels continguts que han d'omplir les diverses finestres" que obre la CVMC.
En les línies estratègiques de la programació es cuida especialment la cultura en totes les seves facetes: la música, el teatre i les expressions festives pròpies de la cultura popular. També proposa fórmules d'aliança i col·laboració amb altres mitjans públics.