Mèdia02/12/2020

EGM: còmode marge per a RAC1, bon debut de Laura Rosel

'El matí de Catalunya Ràdio' millora respecte a fa un any però encara és a 179.000 oients de Basté

àlex Gutiérrez
i àlex Gutiérrez

BarcelonaRAC1 revalida, un cop més, el lideratge radiofònic: té 866.000 oients, pels 641.000 que es decanten per Catalunya Ràdio i els 421.000 de la SER. Són resultats del primer EGM postcovid, ja que la segona onada es va suspendre perquè la pandèmia va impedir fer enquestes presencials. L’atenció estava posada en el debut de Laura Rosel al capdavant d’El matí de Catalunya Ràdio i la periodista ho resol amb bona nota: aconsegueix 476.000 oients, una xifra que millora els 430.000 que va firmar Mònica Terribas fa un any (tot i que no arriba als 504.000 que obtenia el matinal en l’anterior onada, a l’abril).

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En tot cas Jordi Basté continua sent el radiofonista més escoltat de Catalunya, amb un còmode marge de 179.000 oients: El món a RAC1 s'enfila fins als 655.000 seguidors (fa un any en tenia 631.000). Josep Cuní, des de SER Catalunya, escala dels 28.000 als 33.000 fidels, en un EGM marcat també per un creixement molt notable d’Àngels Barceló a Catalunya, que passa de 235.000 a 272.000 oients.

Cargando
No hay anuncios

L’emissora del Grupo Godó domina totes les franges horàries dels laborables des de les sis del matí fins a les nou del vespre, i també d’onze a dotze. Catalunya Ràdio lidera, en canvi, de nou a onze de la nit i a la matinada, des de la mitjanit fins a les tres. Això vol dir que l’espai humorístic El búnquer, que també s’estrenava aquesta temporada, ho fa imposant-se en la seva franja. I això permet a la direcció de Catalunya Ràdio respirar, després d’haver apostat per suprimir els esports de la nit trencant una tradició de més de dues dècades. En canvi, la versió XL del programa Adolescents, que també era novetat, marca un resultat discret: 37.000 seguidors, per bé que l’audiència en aquest cas es concentra a les finestres digitals. Al cap de setmana, la pública aconsegueix la primera plaça amb Crims (els dissabtes), Les dones i els dies, En guàrdia i iCatExprés. Però la batalla dels grans magazins matinals del cap de setmana, i dels programes esportius, es resol en tots dos casos a favor de RAC1.

Un altre canvi que no ha acabat de funcionar és l’ampliació d’una hora al programa Versió RAC1, de Toni Clapés. Tot i que continua sent el rei absolut de la tarda, sumar una franja no només no li ha reportat audiència, sinó que baixa 18.000 seguidors respecte a un any i aterra en els 217.000. Ara bé, a l'hora guanyada –de tres a quatre de la tarda– fa més bon resultat que el desaparegut Tot és possible. En canvi, la tercera punxa del trident de RAC1, La competència, no sembla conèixer l’erosió del temps: puja fins als 236.000 adeptes. I, a més, l’EGM beneeix l’entrada d’Aleix Parisé al Tu diràs: millora resultats fins als 102.000 seguidors.

Cargando
No hay anuncios

Ràdio Musical

La pandèmia no ha estat amable amb la ràdio musical. La majoria d’emissores baixen, començant per Los 40, que manté el lideratge, però deixant-se en un any el 23% del seu seguiment. L'últim EGM li atorga 251.000 oients. Com que Flaixbac només cau un 15%, retalla posicions i li bufa el clatell, amb 234.000 seguidors. El bronze és per a l’emissora germana Flaix: 191.000 fidels, un 8,7% menys que a finals de l’any passat. Radio Teletaxi, en canvi, és de les poques que millora. Amb 190.000 oients, millora la dada del novembre del 2019 en un 18%. També puja RAC105, un 5% fins als 169.000. I Catalunya Música, que ho fa un 30%, però es troba força més avall al rànquing, amb 34.000 melòmans. iCat té 24.000 seguidors.

Cargando
No hay anuncios

Resultats a Espanya

La SER supera el sotrac i obté el millor resultat amb tres anys: 4,3 milions d’oients. Això li permet mantenir una distància prudencial amb la Cope, que és segona amb 3,2 milions de fidels. La tercera posició és per a Onda Cero, que firma un EGM amb 1,8 milions de seguidors. La clatellada més forta se l’endú en aquesta ocasió RNE, que perd 152.000 oients i es queda amb 1.026.000. Pel que fa a programes, el que més creix és el que presenta i dirigeix Carlos Herrera a la Cope, que s’enfila fins als 2,4 milions, després d’haver pujar un 9%. Ara bé, l’Hoy por hoy de la SER manté la primera plaça, amb 2.980.000 seguidors. I en Esports, un empat: els dissabtes són per a la Cope i els diumenges per a la SER.