Mèdia06/04/2022

Disney+ ja és la tercera plataforma més contractada a Espanya

Netflix continua sent el servei amb més consumidors

BarcelonaLa plataforma de streaming Disney+ és la que més ha crescut en el primer trimestre del 2022, segons l'últim baròmetre de Barlovento, que analitza el mercat dels serveis de televisió sota demanda cada tres mesos. La crescuda de 3,5 punts respecte a l'últim estudi fa que Disney+, que ara té una quota de mercat del 24,9%, se situï com la tercera plataforma més important a Espanya al darrere de Netflix (58,1%) i Amazon Prime Video (51,4%), que ofereix el seu servei conjuntament amb el de lliurament exprés de mercaderies.

Inscriu-te a la newsletter Sèries que t'abracenTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

El creixement experimentat aquest trimestre ha fet que Disney+, que va arribar al mercat espanyol el març del 2020, passi al davant d'altres plataformes com HBO Max (24,7%) i Movistar+ (22,1%). Un dels atractius de la plataforma de Walt Disney és que compta amb segells com Marvel o Star Wars.

Cargando
No hay anuncios

Segons l'informe de Barlovento, actualment un 82,9% dels espanyols tenen accés a aplicacions de pagament a la carta i gasten una mitjana de 40 euros al mes en serveis de streaming. Per contra, un 9,5% dels espanyols no gasten diners en aquestes aplicacions, malgrat que cada usuari té accés a una mitjana de 2,9 plataformes de pagament.

Netflix, la més ben valorada

Pel que fa a la valoració qualitativa, Netflix se situa al capdamunt del rànquing. La plataforma obté una nota mitjana de 8,04 i és la més vista, amb una quota de pantalla del 35,1%. Al darrere queda Amazon Prime, que té una quota del 17,6%; Movistar, amb una quota del 13,9%, i HBO Max, que té una quota del 7,8%. Paradoxalment, Disney+ és la que més creix en quota de mercat però també la que té una quota de pantalla més baixa, un 6,9%.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa als continguts, la sèrie més vista ha sigut La casa de papel, que, segons Barlovento, haurien seguit 6,3 milions d'espectadors.

L'informe també assenyala que un dels principals rivals de les plataformes de streaming és el telèfon mòbil: un 60,2% dels espanyols utilitzen l'smartphone mentre estan mirant la televisió.