El disc de La Marató amb més artistes de tota la seva història
D'Antonio Banderas a Els Catarres, l’àlbum d’aquest any juga a la màxima diversitat
BarcelonaEl disc de La Marató arriba a la majoria d’edat fent bandera de la varietat. Tot, per conscienciar sobre la salut cardiovascular, la principal causa de mortalitat als països desenvolupats. L’àlbum, que l’any passat va vendre 162.000 còpies, comptarà amb 21 cançons en un únic CD i es posarà a la venda el 27 de novembre a un preu de 12 euros a través de l’ARA, la resta de diaris catalans i la revista Enderrock. També es podrà aconseguir a través de la botiga online de TV3 a partir del 28 de novembre.
L’edició d’aquest any s'ha convertit en la que més artistes congrega de tota la història del disc: 185 músics i cantants, agrupats en 55 formacions o solistes. A més, 14 de les 21 cançons han estat adaptades i cantades en català per primera vegada. L’àlbum proposa un ventall de gèneres i estils ben divers: del pop al rock, del reggae a la rumba o del merengue a l’orquestra simfònica. Amb l’onomatopeia bum-bum del batec del cor com a protagonista de la imatge del CD, el disc pretén ser una història feta de moltes històries. El conjunt de temes són un clam d'optimisme i força, i representen 21 capítols d’una mateixa narrativa que descriuen la felicitat, l’alegria, l'agraïment, l’esperança o la vida.
L’elecció dels temes no ha sigut aleatòria. Àngel Lacalle, director del disc de La Marató, explicava que seguir mentalment el ritme de La Macarena, tema que tanca l’àlbum, facilita l’inici de la "recuperació d’una persona d’una aturada cardíaca". Així ho va constatar un estudi que van dur a terme un equip de metges i investigadors de l’Hospital Clínic de Barcelona, de la Universitat de Barcelona i de la Universitat Autònoma que van presentar al congrés mèdic Euroanaesthesia, celebrat a Copenhaguen el 2018.
Ampli ventall d’artistes
Àngel Lacalle ha remarcat que després de divuit anys "no s’ha perdut l’esperit inicial de La Marató", i ha afegit que en aquest àlbum han intentat "allunyar-se de les balades" que caracteritzaven les edicions passades. "És un disc molt rítmic, festiu", ha dit. D’entre la gran quantitat de participants en el disc destaca la participació d’Antonio Banderas i la cantant Marta Ribera, companya seva al musical Company. Tots dos cantaran Aquest eclipsi del cor, adaptació de la balada de Bonnie Tyler Total eclipse of the heart, acompanyats per l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu. Els setze concursants d’Eufòria aportaran la seva força col·lectiva interpretant Vivir mi vida, l’adaptació que Marc Anthony va fer a ritme de salsa de l’èxit del cantant Khaled C’est la vie.
Grups molt coneguts com La Pegatina, Delafé y las Flores Azules o Els Catarres formen part també de l’elenc. Addicionalment, criden l’atenció formacions i artistes coneguts per programes de televisió com ara Antonio José, guanyador de la tercera edició de La Voz; Tanxugueiras, terceres classificades del Benidorm Fest, o Pablo López, de la sisena edició d’Operación Triunfo. A través de codis QR que s’inclouen al CD, el disc es podrà escoltar de forma gratuïta en streaming fins al 31 de gener a iTunes, la plataforma musical d’Apple. Un cop acabat el període d’escolta, es podrà descarregar digitalment sense cap cost.
El llibre de La Marató
El llibre, titulat La Marató sempre batega, i que comparteix eslògan amb La Marató d’aquest any, arriba a la 15a edició amb un format renovat. Editat per Baobab, es transforma en un àlbum il·lustrat de gran format i a tot color adreçat a tots els públics. El volum permetrà conèixer una altra perspectiva de la salut cardiovascular a través de quinze il·lustradors "amb diferents estils gràfics, però cohesionat", detalla Patrizia Campana, editora de Grup 62. A més, remarcava "el repte significatiu" que ha suposat triar els autors. "És un llibre per llegir, admirar i regalar". A cada creador se li va facilitar un ítem relacionat amb la salut cardiovascular perquè fos un punt de referència a partir del qual elaborar la seva obra. Les il·lustracions aniran acompanyades per diferents frases dels mateixos autors per ajudar a entendre més bé el que es volia transmetre amb el seu art, ha explicat Campana.
Eva Armisén, autora de la il·lustració A cor obert, ha reconegut que és "emocionant formar part del llibre". Artistes de la talla de Pilarin Bayés, Javier Mariscal o Marc Pallarès han col·laborat amb un conjunt d’obres que volen fer reflexionar i transportar "a un univers diferent en cada pàgina". El llibre sortirà a la venda el pròxim dimecres 23 de novembre a les llibreries habituals i a la botiga de TV3.