TELEVISIÓ
Mèdia11/06/2018

El primer dia d’À Punt: proximitat, modernitat i rigor

La nova televisió valenciana aposta per una programació que ensenyi el territori i la seva diversitat

Daniel Martín
i Daniel Martín

ValènciaUna cadena molt acostada al territori, moderna i amb gran vocació de servei, especialment pel que fa als informatius. Aquests són els principals objectius que pretén assolir À Punt, la nova televisió valenciana que ahir va iniciar les emissions.

Inscriu-te a la newsletter La carrera per ser la millor sèrie de l'anyTotes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

La programació de diumenge, concebuda com un tast de la graella que des d’avui podran veure tots els valencians, va servir perquè la cadena verbalitzés el seu compromís d’elaborar una informació rigorosa. Ho va dir la cap d’informatius, Remei Blasco, i hi va insistir el conductor del telenotícies del cap de setmana, Josep Grau. Va reiterar la consigna el fitxatge estrella d’À Punt directe -el magazín de la tarda de la televisió-, el periodista Juan Nieto, exredactor de tribunals de la delegació valenciana d’El Mundo, que ha destacat els últims anys per la publicació de primícies sobre els principals casos de corrupció que afecten el País Valencià. Nieto va realitzar cinc breus entrevistes a referents periodístics espanyols i catalans: Jordi Évole, Andreu Buenafuente, Pepa Bueno, Ana Pastor i Carlos Herrera. Amb ells va reflexionar sobre la necessitat que els mitjans públics evitin qualsevol connivència amb els governs de torn i, gràcies al seu rigor i independència, justifiquin la despesa pública que suposa el seu funcionament. Un cost que en el cas valencià, amb un pressupost de 55 milions, no supera els 11,13 euros a l’any per habitant.

Cargando
No hay anuncios

A conseqüència d’aquesta estretor econòmica, À Punt ha apostat per assentar-se sobre dos grans magazins que ompliran els matins i les tardes i en què dominaran dues fórmules ben familiars per als ciutadans: les connexions en directe amb els pobles i ciutats i les taules d’anàlisi. Un format econòmic per omplir les franges amb menys audiència.

La segona clau de la programació mostrada ahir per À Punt va ser la proximitat i la voluntat d’explicar el País Valencià d'una forma distesa. Mancats durant quasi cinc anys d’uns mitjans públics que cohesionessin el territori, la graella que va mostrar la nova televisió evidencia un anhel de mostrar la riquesa cultural, gastronòmica i històrica d’una societat amb dificultats de vertebració. En aquest objectiu de reflectir un País Valencià allunyat dels tòpics, el primer dia d’À Punt va exposar un compromís feminista, explicitat fins i tot en les promocions de la cadena, que es va subratllar amb la realització d’un debat sobre els sostres de vidre en què va participar la mateixa directora general de la corporació, Empar Marco.

Cargando
No hay anuncios

À Punt va presentar també una estètica moderna i desacomplexada, simbolitzada per l’elecció de les dues presentadores del telenotícies del migdia, les joves periodistes Adelaida Ferre i Vanessa Gregori, una defensa de la renovació per completar l’aposta per explicar un País Valencià viu i amb profundes arrels.