AUDIÈNCIA

El debat confirma La Sexta com a referent informatiu

Catalunya va ser la zona de l’Estat on el programa va tenir menys seguiment

Pedro Piqueras, Ana Blanco i Vicente Vallés van moderar el debat a quatre d’aquest dilluns, organitzat per l’Acadèmia de Televisió.
Albert Castellví Roca
15/06/2016
2 min

BarcelonaLa Sexta va tornar a demostrar dilluns que s’ha convertit en la principal referència per a la informació política espanyola, tant al conjunt de l’Estat com a Catalunya. En tots dos àmbits, aquesta cadena va liderar el prime time gràcies a l’emissió del debat a quatre organitzat per l’Acadèmia de Televisió, i va mantenir així la línia inaugurada durant la campanya dels comicis del 20-D, quan va ser l’opció preferida per seguir el cara a cara, el debat a quatre i la nit electoral a Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Sèries Totes les estrenes i altres perles
Inscriu-t’hi

En aquesta ocasió, el segon canal d’Atresmedia va aconseguir, al conjunt de l’Estat, 2.602.000 espectadors i un 14,1% de quota de pantalla, unes xifres superiors a les de La 1, que va ocupar el segon lloc amb 2.435.000 seguidors i un 13,2%. Telecinco va ser tercera (2.236.000 persones i un 12,1%), mentre que Antena 3 -germana gran de La Sexta- va quedar relegada a la quarta plaça, amb 2.030.000 espectadors i un share d’un 11%.

Molt més enrere, 13TV va reunir 464.000 persones i va fer un 2,5% de quota, i el Canal 24 Horas es va quedar amb 308.000 espectadors i un 1,7%. Sumant-hi també els resultats dels 11 canals autonòmics que el van oferir, el debat entre Mariano Rajoy, Pedro Sánchez, Albert Rivera i Pablo Iglesias va tenir 10.496.000 espectadors i una quota de pantalla del 57%, de manera que es va situar al cinquè lloc del rànquing històric de debats electorals a Espanya, just per davant del cara a cara entre Rajoy i Sánchez del desembre. Aquestes xifres, a més, superen els 8.869.000 persones que havien vist, el mateix dilluns a la tarda, el partit de l’Eurocopa entre Espanya i la República Txeca, que va tenir una quota del 55,8% a Telecinco.

Menys interès a Catalunya

Pel que fa al Principat, l’audiència del debat va arribar a un destacable 49,4% de quota, que equival a 1.392.000 persones. Tot i així, Catalunya va ser la comunitat autònoma on els canals que emetien el debat van sumar un registre global més baix, i l’única on no van arribar al 50%. Les Balears, amb un 51,1%, són la zona de l’Estat que més es va acostar al resultat de Catalunya.

Igual que al conjunt d’Espanya, la major part dels espectadors catalans es van decantar per La Sexta, que va liderar la nit amb 371.000 seguidors i un 13,2% de quota. De fet, l’ordre dels canals generalistes va ser el mateix que al conjunt d’Espanya: La 1 va ser segona (308.000 persones i un 11%), Telecinco, tercera (303.000 i 10,8%), i Antena 3, quarta (264.000 i 9,4%). Entre els temàtics, el 24 Horas (amb 72.000 seguidors i un 2,6%) va superar 13TV (66.000 i 2,3%).

Mentrestant, a TV3, Cites es va quedar amb 287.000 espectadors i un 8,9% de quota, de manera que es va situar per darrere de tres dels canals que oferien el debat. En comparació amb el futbol, l’espai electoral va quedar molt per sobre: el partit de la roja va tenir a Catalunya 913.000 seguidors i un 41,4% de share.

stats